ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ότι παρατηρείται καθυστέρηση, ο δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης απέστειλε την Δευτέρα 20 Μαρτίου έγγραφο προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων, ζητώντας την επίσκεψη στην Άρτα της μελετητικής ομάδας που εκπονεί τη μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας καθώς και της ευρύτερης περιοχής που διέρχεται ο Άραχθος ποταμός μέχρι τον Αμβρακικό κόλπο.
Εκτός από την εν πολλοίς ανησυχητική καθυστέρηση, ο δήμαρχος επισήμανε και την ανάγκη αναλυτικής ενημέρωσης από τους μελετητές για τα έργα που προβλέπονται στην κοίτη του ποταμού. Παράλληλα, εκτός από την ενημέρωση στη συνάντηση με την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, ζήτησε να γίνει το ίδιο με το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς επιτόπια επίσκεψη στις παραποτάμιες εκτάσεις και αν κριθεί αναγκαίο να γίνει συνάντηση και με λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς.
Οφείλουμε να πούμε ότι η ανταπόκριση του εν λόγω υπουργείου ήταν άμεση. Μετά από τρεις ημέρες κοινοποιήθηκε προς το Δήμο έγγραφο που το ίδιο απέστειλε προς την κοινή εκπρόσωπο της αναδόχου σύμπραξης, επισημαίνοντας ότι είναι «άμεση η ανάγκη επιτόπου επίσκεψης της ομάδας μελέτης στην Άρτα προκειμένου να ενημερωθούν οι τοπικοί φορείς…».
Η πρωτοβουλία του Χρήστου Τσιρογιάννη έπιασε τόπο καθώς την προσεχή Δευτέρα 3 Απριλίου η ομάδα μελέτης θα βρεθεί στην Άρτα για να δώσει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που έχουν ανακύψει. Και κυρίως βέβαια ποια από τα τέσσερα σενάρια προκρίνει ως βέλτιστη προοπτική για την αντιπλημμυρική θωράκιση. Όπως επίσης σημαντικό χαρακτηρίζεται το χρονοδιάγραμμα για την έκδοση περιβαλλοντικής αδειοδότησης ώστε να ακολουθήσει το επόμενο βήμα που είναι η οριστική μελέτη, για την ολοκλήρωση της οποίας εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν οκτώ έως δέκα μήνες.
Όλα αυτά βέβαια με το βλέμμα στραμμένο στην εξασφάλιση του ποσού για το… κυρίως πιάτο που δεν είναι άλλο από την κατασκευή του πολυπόθητου έργου, το κόστος του οποίου υπολογίζεται στα 140 εκατ. ευρώ. Συμπεριλαμβανομένων βέβαια των επιπρόσθετων γεφυριών και αναπλάσεων. Ως πιθανή πηγή χρηματοδότησης φέρεται το ΕΣΠΑ από το οποίο και αναμένεται να διεκδικηθεί.
Αν όλα πάνε κατ’ ευχήν θα πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο από την απελευθέρωση της Άρτας και μετά.