«Σε ποιο στάδιο βρίσκεται, γιατί καθυστερεί και πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί ο δρόμος Αθαμάνιο -Θεοδώριανα. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται, γιατί καθυστερεί και πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η αναστήλωση της ιστορικής Γέφυρας Κοράκου. Σε ποιο βρίσκεται, πότε θα ολοκληρωθεί αλλά και σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο Υπουργείο για να εξασφαλίσει την άμεση υλοποίησή του Πάρκου Ορεινών Δραστηριοτήτων στο Σταυρό Θεοδωριάνων», είναι τρεις ξεχωριστές ερωτήσεις που απευθύνουν προς τους αντίστοιχους αρμόδιους υπουργούς, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ύστερα από πρωτοβουλία της Όλγας Γεροβασίλη.
Απευθυνόμενοι προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνουν ότι «σε δεύτερη μοίρα βρίσκονται οι υποδομές στην Ήπειρο» και για το δρόμο Αθαμάνιο – Θεοδώριανα, μεταξύ άλλων, επισημαίνουν: «…Για το εν λόγω έργο ήδη από το 2018, με προσωπική δέσμευση του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και απόφαση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, είχε εγκριθεί ποσό 8.849.000 ευρώ, ενώ παράλληλα εκπονήθηκε και η μελέτη ολοκλήρωσής του.
Η ανάδοχος εταιρεία εγκαταστάθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου 2019, όμως έκτοτε η τύχη του αγνοείται. Επιπλέον τοπικοί σύλλογοι κάνουν λόγο ήδη από τον Ιούλιο του 2020 για ανάγκη πρόσθετης δαπάνης που συνδέεται με το υδραγωγείο Βρυζοκαλάμου, απευθύνοντας έκκληση ώστε να εξευρεθεί λύση και να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου στα Θεοδώριανα, ένα χωριό που δίνει έσοδα στην εθνική οικονομία (εργοστάσιο εμφιάλωσης, νομαδική κτηνοτροφία, Πάρκο δραστηριοτήτων στον Σταυρό κλπ.
Η επίσημη απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο την άνοιξη του 2021 ήταν ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου 2020 εγκρίθηκε ο 2ος ΑΠΕ του έργου κι ότι προετοιμαζόταν συμπληρωματική σύμβαση, χωρίς βέβαια να αναφέρεται αν στην εν λόγω συμπληρωματική σύμβαση περιλαμβάνεται έστω το αίτημα τοπικών Συλλόγων από τον Ιούλιο του 2020 για πρόσθετη δαπάνη που να συνδέεται με το υδραγωγείο Βρυζοκαλάμου». Οι βουλευτές ερωτούν: «Έχει υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση και ποιο το περιεχόμενό της;».
Γέφυρα Κοράκου
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές, τονίζουν: « “Μαύρη πέτρα” φαίνεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, να ρίχνει η κυβέρνηση στην αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας Κοράκου και δη κατά την προ ημερών τελετή βράβευσης της πρότυπης αποκατάστασης της γέφυρας της Πλάκας με το Βραβείο Ευρωπαϊκής Κληρονομιάς, Europa Nostra 2021.
Δεν φαίνεται η κυβέρνηση της ΝΔ να έχει τέτοιες προθέσεις για τη γέφυρα Κοράκου, αν και πρόκειται για ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς στην Κοιλάδα του Αχελώου.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δια του τότε υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, είχε προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών, με αποκορύφωμα την υπογραφή του Μνημονίου συνεργασίας για την προγραμματική σύμβαση ανακατασκευής της ιστορικής Γέφυρας στις 15 Φεβρουαρίου 2019, στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα από τους τρεις υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών και Πολιτισμού, το ΕΜΠ τους δύο περιφερειάρχες, Ηπείρου και Θεσσαλίας, και των δημάρχων Γ. Καραϊσκάκη και Αργιθέας.
Πριν την υπογραφή του εν λόγω Μνημονίου το υπουργείο Υποδομών -επί ΣΥΡΙΖΑ- είχε μάλιστα δεσμεύσει το ποσό των 16,5 εκατ. ευρώ από τις δημόσιες επενδύσεις για την αναστήλωση της Γέφυρας και την ανάπλαση της περιοχής. Δυστυχώς, μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη ΝΔ δεν υπάρχει καμία εξέλιξη. Η κυβέρνηση, μέχρι στιγμής, κωφεύει στο δίκαιο αίτημα των φορέων Άρτας και Καρδίτσας αλλά και της τοπικής κοινωνίας στην Κοιλάδα του Αχελώου να υπάρξει συνέχεια, παρά την προφορική δέσμευση του πρωθυπουργού κατά την περιοδεία του στην Άρτα τον Ιούλιο του 2020.
Πάρκο Ορεινών Δραστηριοτήτων
«Ενώ Χιονοδρομικά Πάρκα εξαγγέλλονται σε κοντινές περιφερειακές ενότητες, καμία εξέλιξη -επισημαίνουν με ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- δεν φαίνεται να υπάρχει για το Πάρκο Ορεινών Δραστηριοτήτων στα Θεοδώριανα. Κι όλα αυτά δυο χρόνια και πλέον μετά την εξασφάλιση χρηματοδότησης 5 εκατ. ευρώ για το έργο επί δικής μας κυβέρνησης!».
Περαιτέρω σημειώνουν: «Η δημιουργία Πάρκου Ορεινών Δραστηριοτήτων στο Σταυρό Θεοδωριάνων, σε συνδυασμό με το έργο για το δρόμο Αθαμάνιο – Θεοδώριανα και της παράκαμψης Αθαμανίου προς Θεοδώριανα, είναι έργα που επί δεκαετίες ζητούσε η τοπική κοινωνία. Ο αναπτυξιακός χαρακτήρας των έργων αυτών για την ευρύτερη περιοχή των Τζουμέρκων και έτσι συνολικά για την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας, είναι προφανής.
Τα έργα αυτά είχαν αποτελέσει και προσωπική δέσμευση του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξη Τσίπρα, προς τους Αρτινούς κατά την επίσκεψή του στην Άρτα τον Μάιο του 2019. Δέσμευση που προτού καν συμπληρωθεί μήνας από την εξαγγελία της και συγκεκριμένα στις 4 Ιουνίου 2019, με συντονισμένες προσπάθειες της κυβέρνησής μας και Δήμου Κεντρ. Τζουμέρκων, δρομολογήθηκε προς υλοποίηση.
Σύμφωνα με τη μελέτη προβλεπόταν να κατασκευαστεί: Η οδική σύνδεση του Αθλητικού και Ψυχαγωγικού Πάρκου με τον άξονα Αθαμάνιο – Θεοδώριανα μήκους 700 μέτρων, πίστα χιονοδρομίας, πεδίο παιδικής πίστας, πεδίο χώρου στάθμευσης, παιδικό πάρκο, κυλιόμενος τάπητας, τσουλήθρα «tubby», συνθετική πίστα ΝΡ308, πεδία ιππασίας, «paintball», αναρρίχησης, τοξοβολίας, σαλέ, βιολογικός καθαρισμός και παρατηρητήριο.
Ωστόσο, η κυβέρνηση της ΝΔ μόλις στις 7 Ιουλίου 2020, περισσότερο από έναν χρόνο μετά, προέβη στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου Κεντρ. Τζουμέρκων και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Πάρκο Ορεινών Δραστηριοτήτων στο Σταυρό Θεοδωριάνων, εξέλιξη που ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καλωσόρισε σε κάθε περίπτωση.
Και ενώ την άνοιξη του 2021 το αρμόδιο υπουργείο απαντούσε στη σχετική ερώτηση της Όλγας Γεροβασίλη για τις καθυστερήσεις στο έργο ότι “…προγραμματίστηκε η σύναψη συμβάσεων τεχνικών συμβούλων για υποβοήθηση της αναθέτουσας αρχής” και τα σχετικά σχέδια συμβάσεων είναι… “προς έγκριση”, σήμερα, η τύχη του έργου αγνοείται…».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ