Ενα ακόμη σημαντικό βήμα για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την απλοποίηση των συναλλαγών τους με τα δημόσιο, υλοποιείται με την λειτουργία των ηλεκτρονικών ΚΕΠ μέσω της χρήσης της νέας πλατφόρμας (myKEPlive) διαδικτυακής ενημέρωσης για την διεκπεραίωση αιτημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης-βιντεοκλήσης, με ραντεβού από υπαλλήλους των ΚΕΠ.
Τη δυνατότητα αυτή έχουν σε πρώτη φάση 52 ΚΕΠ από 38 Δήμους της χώρας, στους οποίους συγκαταλέγεται ο Δήμος Αρταίων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου «μέσω της υπηρεσίας, η οποία βρίσκεται σε παραγωγική λειτουργία από την Δευτέρα 27 Ιουλίου οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να κλείνουν ραντεβού για να εξυπηρετούνται μέσω βίντεο-κλήσης- τηλεδιάσκεψης από εκπρόσωπο των ΚΕΠ την ημέρα και την ώρα που επιθυμούν, ανάλογα με την διαθεσιμότητα των ωρών, δίχως να χρειάζεται να μεταβούν στα ΚΕΠ.
Ο πολίτης, μετά την είσοδό του στην πλατφόρμα myKEPlive.gov.gr, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις θεματικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα: Στο θεματικό πεδίο «Διοικητική πληροφόρηση-διεκπεραίωση αίτησης» καλύπτονται 52 διοικητικές διαδικασίες.
Στο θεματικό πεδίο «Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις», περιλαμβάνονται 235 διαδικασίες αδειοδότησης και 12 προς εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων.
Στο θεματικό πεδίο «Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία» παρέχονται οι 52 υπηρεσίες του θεματικού πεδίου με τίτλο «Διοικητική πληροφόρηση-διεκπεραίωση αίτησης», ενώ παρέχεται η δυνατότητα σε αίτημα που έχει καταθέσει πολίτης με αναπηρία ύστερα από πρόσκληση του αρμοδίου ΚΕΠ να υπάρξει διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα από πιστοποιημένο διερμηνέα. Επιπλέον, τους παρέχεται και αυξημένος χρόνος βιντεοκλήσης (30 αντί για 20 λεπτά).
Στο θεματικό πεδίο «Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας» περιλαμβάνονται πέντε δημοτικές υπηρεσίες (βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, δημοτική ενημερότητα, παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου, βεβαίωση σήμανσης και αίτηση για κοπή δέντρων σε κοινόχρηστο χώρο).
Το ωράριο εξυπηρέτησης μέσω των ηλεκτρονικών ΚΕΠ, είναι από 9 το πρωί έως 6:30 το απόγευμα.
Υπενθυμίζεται προς τους δημότες ότι μπορούν να εκδίδουν απαραίτητα έγγραφα που σχετίζονται με υπηρεσίες του δημοσίου και να τα λαμβάνουν ψηφιακά στον υπολογιστή ή το κινητό τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης www.gov.gr.
Μέσω της ειδικής πλατφόρμας reg.services.gov.gr, οι πολίτες μπορούν να εκδίδουν πιστοποιητικά γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας και αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, γάμου, συμφώνου συμβίωσης και θανάτου. Σε σύντομο χρόνο θα διατίθεται επίσης για έκδοση μέσω της πλατφόρμας και το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών. Διευκρινίζεται ότι αυτή τη στιγμή τα διαθέσιμα προς έκδοση αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων είναι όσα έχουν εκδοθεί ή μεταβληθεί μετά τις 8 Μαΐου 2013. Για τα προγενέστερα αυτής της ημερομηνίας αποσπάσματα πρόκειται να ανακοινωθεί εναλλακτική διαδικασία έκδοσης».
Σε δήλωσή του ο δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης, ανέφερε: «Με το myKEPlive κερδίζουμε χρόνο, μειώνοντας γραφειοκρατία και κυκλοφοριακό, ενώ παράλληλα διευκολύνουμε την καθημερινότητα των δημοτών μας. Επίσης, το ηλεκτρονικό ΚΕΠ, θέτει τέλος σε χρόνιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού σε περιπτώσεις που χρειάζονται απλές βεβαιώσεις από το κράτος. Παράλληλα, διευκολύνονται οι εργαζόμενοι που δεν έχουν χρόνο να μεταβούν σε ΚΕΠ και οι πολίτες που για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να βγουν από το σπίτι τους, καθώς επίσης βοηθάμε και στη μείωση διασποράς του κορωνοϊού».