ΠΑΡΑ τον πανελλαδικό θόρυβο που έχει ξεσπάσει ο «χορός» των απευθείας αναθέσεων καλά κρατεί με τη μοιρασιά των δισεκατομμυρίων ευρώ σε επίπεδο κεντρικής εξουσίας, αλλά και την αντίστοιχη σε επίπεδο Περιφερειών και Δήμων, να έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.
ΕΑΝ, κυρίως από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, γίνονταν κάποια σοβαρή έρευνα, καθότι κατά τον άλφα ή βήτα τρόπο μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πηγές, θεωρούμε πως σήμερα θα μιλούσαμε για σκάνδαλο μεγαλύτερων διαστάσεων ακόμα και από αυτό στον ΟΠΕΚΕΠΕ.
ΒΕΒΑΙΑ, για να μην το αδικούμε, το ΠΑΣΟΚ έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία εστιάζοντας ωστόσο περισσότερο στα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ παράλληλα κάνει αναφορά και στα υψηλά ποσοστά απευθείας αναθέσεων από Περιφέρειες και Δήμους.
ΤΗΝ ίδια στιγμή καταθέτει τροπολογία για αλλαγή του καθεστώτος ώστε να τιθασευτεί το σκανδαλώδες αυτό σύστημα, το οποίο όπως ισχύει σήμερα, γίνεται εργαλείο στα χέρια της κυβέρνησης καθώς περιφερειαρχών και δημάρχων για εξυπηρετήσεις συμφερόντων και συνάμα βολέματα ημετέρων.
ΜΙΛΑΜΕ δηλαδή για δημόσιο χρήμα, το οποίο οι… εκλεκτοί του λαού τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο το κουμαντάρουν σάμπως να αποτελεί περιουσιακό τους απόθεμα, δημιουργώντας έτσι κοινωνικές ανισότητες και εν πολλοίς αθέμιτο ανταγωνισμό.
ΕΙΝΑΙ, άλλωστε, χαρακτηριστική η μεθοδολογία του Δήμου Αρταίων, ο οποίος με υπογραφές του δημάρχου Χριστόφορου Σιαφάκα, έφτασε στο σημείο να δίνει τμηματικά μέσα στους 19 μήνες θητείας ποσό ύψους 67.000 ευρώ σε εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών της Άρτας για την ωρίμανση προτάσεων προς χρηματοδότηση.
ΣΤΟΝ καθένα από τους δημόσιους φορείς θυμίζουμε ότι ο σχετικός νόμος δίνει το περιθώριο για την απευθείας ανάθεση έργων μέχρι του ποσού 30.000 ευρώ, με την υποσημείωση βέβαια ότι αυτό μπορεί να δικαιολογείται μόνο για έκτακτες και επείγουσες ανάγκες, κάτι που προφανώς καταστρατηγείται.
ΑΠΛΑ χρησιμοποιείται ως άλλοθι, γνωρίζοντας πως ποτέ δεν θα γίνει έλεγχος μια και το κράτος είναι ο πρώτος διδάξας.
ΣΤΗΝ περίπτωση του Δήμου Αρταίων που αναφερθήκαμε, η πρώτη απευθείας ανάθεση στο εν λόγω γραφείο αποφασίστηκε κάποιους μήνες μετά την ανάληψη της δημοτικής εξουσίας (ποσό 30.000 ευρώ), η δεύτερη απόφαση για αντίστοιχο ποσό ελήφθη πρόσφατα, ενώ 17.000 ευρώ δόθηκαν από δημοτική επιχείρηση.
ΟΠΩΣ πολύ καλά γνωρίζουμε, συναφείς προς την ευνοούμενη επιχείρηση αντέδρασαν και μάλιστα μια ανήρτησε δια του ιδιοκτήτη της διαμαρτυρία στα κοινωνικά δίκτυα και καλώς βέβαια, διότι τι άλλο από αθέμιτο ανταγωνισμό μπορεί να συνεπάγεται μια τέτοια μεροληπτική απόφαση από πλευράς του Δήμου;
ΑΛΛΑ αυτή δεν είναι η μοναδική περίπτωση, η νυν Δημοτική Αρχή εμφανίζεται με γενικά «καλές επιδόσεις» στις απευθείας αναθέσεις και ίσως η κριτική θα μπορούσε να μην ήταν τόσο έντονη, δηλαδή να καλύπτονταν κάπως, αν ήταν το ίδιο αποδοτική και ως το παραγόμενο δημοτικό έργο προς όφελος των πολιτών.
ΟΠΩΣ, επίσης, στην Ήπειρο λόγος γίνεται για τις απευθείας αναθέσεις της Περιφέρειας και του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου.
ΜΗΠΩΣ τελικά είναι κι αυτό ένα απόστημα με το οποίο μπορεί να ασχοληθεί η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία;



