ΕΝΝΙΑ, σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών, είναι ο αριθμός αντιδημάρχων που δικαιούνταν να ορίσει ο δήμαρχος Αρταίων.
Στην ίδια εγκύκλιο διαβάζουμε πως ο δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας θα μπορούσε να ορίσει έως 17, από τους οποίους 13 έμμισθους και τέσσερις άμισθους. Όρισε, ωστόσο, συνολικά 11. Δηλαδή έξι λιγότερους, καθότι ο νόμος δεν του στερεί αυτό το δικαίωμα. Απ’ ότι είμαστε εις θέση να γνωρίζουμε έλαβε αυτή την απόφαση με σκοπό να μειώσει τα έξοδα του Δήμου καθώς βλέπει ότι και με 11 μπορεί να φέρει εις πέρας το έργο του. Κι όταν λέμε μείωση των εξόδων, εννοούμε τα χρήματα που καλείται να πληρώσει ο δημότης των Ιωαννίνων.
Αντίθετα, ο δήμαρχος Αρταίων Χριστόφορος Σιαφάκας εξάντλησε όλα τα περιθώρια του αριθμού που δίνει ο νόμος. Και μάλιστα από την πρεμούρα του όρισε και έναν παραπάνω! Αλλά ας δούμε ποιό είναι το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει για το πλήθος των αντιδημάρχων ο Αρτινός δημότης.
Είναι χρήσιμο, εν τω μεταξύ, να αξιολογήσουμε και τις συγκρίσεις με την απελθούσα Δημοτική Αρχή, στην οποία οι αντιδήμαρχοι ήταν έξι και δύο οι αμειβόμενοι πρόεδροι για τα Νομικά Πρόσωπα, των οποίων η αμοιβή ήταν 300 ευρώ το μήνα. Άρα 2 Χ 300 ανά μήνα Χ 12 μήνες ίσον 36.000 ευρώ για πέντε χρόνια (μεικτά).
Λαμβάνοντας υπόψη τους δύο επιπλέον έμμισθους από τους συνολικά οκτώ που επισήμως ανακοίνωσε ο νεοεκλεγείς δήμαρχος και κρίνοντας από τον υπολογισμό βγαίνει το εξής συμπέρασμα: Δύο (επιπλέον) Χ 1.800 ευρώ το μήνα μικτά Χ 12 μήνες Χ 5 χρόνια = 216.000 ευρώ παραπάνω απ’ ότι στην προηγούμενη θητεία. Δηλαδή 180.000 ευρώ επιπλέον. Εάν προσλάβει δύο επιπλέον αντιδημάρχους θα δικαιούνται και επιπλέον δύο ειδικούς συνεργάτες, άρα επιπρόσθετη χρέωση για τον Δήμο που φτάνει: 2 Χ 1.800 ευρώ το μήνα μικτά Χ 12 μήνες Χ 5 χρόνια = 216.000 ευρώ. Εάν όπως ακούγεται τοποθετήσει δημοτικό σύμβουλο για πρόεδρο στην ΔΕΥΑΑ και δεν κρατήσει την προεδρία ο δήμαρχος (το έκαναν όλοι οι προηγούμενοι δήμαρχοι), τότε ο μισθός του προέδρου ΔΕΥΑΑ θα είναι περίπου 1 Χ 1.800 ευρώ ανά μήνα μικτά Χ 12 μήνες Χ 5 χρόνια = 108.000 ευρώ. Άρα οι επιλογές του θα επιβαρύνουν τον Δήμο, δηλαδή τους δημότες, με το συνολικό ποσό των 500.000 ευρώ περίπου. Μήπως εάν τα χρήματα αυτά δίνονταν σε δράσεις και έργα για την εκπαίδευση, για τον αθλητισμό, για την τρίτη ηλικία κλπ θα έπιαναν καλύτερα τόπο;