Την επαναπροκήρυξη του οδικού έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού, τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά» ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ).
Το έργο, μήκους 70 χιλιομέτρων, αποτελεί οδικό τμήμα του δυτικού άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα Ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.
Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την περιφερειακή οδό, ενώ η σύνδεση με την Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων. Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές Φλώρινας και Καστο- ριάς.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα, Καλπάκι, Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα: Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χιλιομετρική Θέση 4+800) και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου (Χιλιομετρική Θέση 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χιλιόμετρα νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων ο ανισόπεδος κόμβος Κ3 Πασσαρώνος (Χιλιομετρική Θέση 21+940 – Χιλιομετρική Θέση 23+ 441) μήκους 1,47 χιλιομέτρου αποτελεί την προαίρεση 1.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου (Χιλιομετρική Θέση 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χιλιομετρική Θέση 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χιλιομέτρων, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού που αποτελεί την προαίρεση 2.