ΠΡΙΝ συντάξουμε ετούτο το σημείωμα το συζητήσαμε πρώτα με πολλούς συμπολίτες μας, οι οποίοι και άποψη και θέση έχουν.
ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ δηλαδή για την σκοπιμότητα που μπορούν να έχουν οι κόμβοι που δημιουργούνται στους δρόμους, οι οποίοι… αναφύονται σαν τα μανιτάρια καταντώντας τελικά να αποτελούν μόδα όχι μόνο στην Άρτα αλλά σ’ όλη την Ήπειρο.
ΤΟ ερώτημα που τίθεται, και τίθεται αμείλικτα, είναι αν αντί να διευκολύνουν περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα.
ΣΤΗΝ πλειοψηφία τους, σε όσους τό θέσαμε, η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι κάποιοι διευκολύνουν, οι περισσότεροι όμως προσθέτουν αντί να αφαιρούν προβλήματα.
ΠΙΟ πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο κόμβος επί της περιφερειακής οδού λίγο πιο κάτω αριστερά στην έξοδο της Ελ. Βενιζέλου.
ΟΣΟΙ κυκλοφορούν ήδη κάνουν λόγο για σταυρόλεξο που μπορεί μεν οι ντόπιοι να βρουν κάποτε άκρη όμως για τους περαστικούς θα αποτελέσει… μίτο της Αριάδνης.
ΜΕ την κατασκευή του, εξάλλου, βγαίνει εκτός η κάθοδος επί της οδού Αιακιδών δυσκολεύοντας την καθημερινότητα των περίοικων που δεν είναι λίγος ο πληθυσμός τους καθώς θα είναι μόνο άνοδος.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ για τους ίδιους δημιουργείται και στην περίπτωση που ενώ εισέρχονται επί της περιφερειακής οδού, θα χρειάζεται να οδηγούνται στο φανάρι απέναντι από το εστιατόριο «Αίγλη» που βρίσκεται δίπλα από το Δημαρχείο για να μπορούν να κάνουν αναστροφή για να πάρουν οδό που οδηγεί προς το κέντρο της πόλης.
ΟΙ κυκλοφοριακοί περιορισμοί που δημιουργούνται είναι αρκετοί οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι ο σχεδιασμός θα έπρεπε να είναι διαφορετικός.
ΑΠΟ την άλλη πλευρά χρήσιμος είναι ο κόμβος που λειτουργεί στο ύψος της πλατείας Ζέρβα, περί του οποίου δεν έχουν προβληθεί ενστάσεις.
ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ως ένα μεγάλο βαθμό κατέληξε να είναι και ο κόμβος στην εθνική οδό Άρτας – Γέφυρας Καλογήρου στο ύψος των Νέων Εργατικών Κατοικιών που από τότε που δημιουργήθηκε δεν έλειψαν τα ατυχήματα.
ΕΙΘΕ πάντως να μη συμβεί το ίδιο και στον υπό κατασκευή επί της περιφερειακής λίγο πιο κάτω αριστερά καθώς κατερχόμαστε επί της Ελ. Βενιζέλου.
ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αυτοί που σχεδιάζονται τόσο στο ύψος των Κωστακιών όσο και στην Φιλοθέη.
ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ παρατηρούμε, εν τω μεταξύ, ότι γίνεται στους δρόμους καθώς πλησιάζουμε προς Ιωάννινα όπου επί της εθνικής οδού σχεδόν ανά διακόσια μέτρα έχει δημιουργηθεί και από ένας κόμβος.
ΤΙ ακριβώς έρχονται να επιτελέσουν τόσοι πολλοί (μιλάμε για ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Ηπείρου) ειλικρινά δεν το έχουμε πολυκαταλάβει.
ΓΙΑ να αναγκάζονται να κατεβάζουν ταχύτητα οι οδηγοί; Να αφαιρεθούν οι φωτεινοί σηματοδότες; Να κερδίσουμε τί;
ΚΑΙ επειδή συγκοινωνιολόγοι δεν είμαστε πολύ θα θέλαμε να έχουμε τη γνώμη τους καθότι πραγματικά μπερδευτήκαμε…