ΔΕΝ είναι η πρώτη φορά που ο «Τ» ασχολείται με την αποκαλούμενη «νέα γέφυρα» της Άρτας, επισημαίνοντας τον κίνδυνο που ελλοχεύει εξαιτίας της αμφισβητούμενης πλέον στατικής της επάρκειας. Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές πλην όμως συμβαίνει ακριβώς το ίδιο που συνέβαινε με τις προειδοποιήσεις συνδικαλιστικών φορέων για τους σιδηροδρόμους της χώρας. Ήρθε όμως το έγκλημα στα Τέμπη για να μάς τα ξαναθυμήσει όλα. Και το φόβο από τη «νέα γέφυρα».
ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να διευκρινίσουμε ότι δεν διεκδικούμε την αποκλειστικότητα για την ανάδειξη του θέματος. Κι άλλοι έχουν ασχοληθεί. Και το τμήμα Άρτας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας δια του προέδρου Ευάγγελου Χρηστάκη και ο ΣΥΡΙΖΑ δια του Αντώνη Γκούντα και ο Δήμος Αρταίων. Παρόλα αυτά το πόρισμα για το αν είναι ασφαλής ή όχι δεν έχουμε δει ακόμα. Και νομίζουμε πως αυτό έχει τη μεγαλύτερη αξία.
ΒΕΒΑΙΑ παρέμβαση από την Περιφέρεια Ηπείρου έγινε αλλά αυτή ήταν προς την κατεύθυνση του επιτρεπόμενου ορίου βάρους στα φορτία που μπορούν να μετακινούνται με φορτηγά. Χρήσιμο μεν χρησιμότερο όμως θα ήταν να γίνει αυτό που απαντά στο από το 2015 έγγραφο του Δήμου Αρταίων. Ότι δηλαδή «…βάσει των διαπιστώσεων (του κλιμακίου της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της) θα δρομολογηθούν, αν τυχόν απαιτούνται, οι δέουσες παρεμβάσεις». Αυτές να δούμε.
ΕΚΤΟΣ από δύο έγγραφα (7 Απριλίου 2016 και 14 Απριλίου 2022) που ο Δήμος Αρταίων απέστειλε στην Περιφέρεια Ηπείρου, απέστειλε επίσης και δύο με κοινοποίηση στο υπουργείο Υποδομών και ένα προς το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) με κοινοποίηση και στο ΤΕΕ Τμήμα Ηπείρου. Η απάντηση που έδωσε με δύο έγγραφα το υπουργείο Υποδομών αναφέρει ότι καθ’ ύλην αρμόδια για τις συντηρήσεις των γεφυρών είναι η Περιφέρεια. Κι ύστερα διερωτόμαστε για τα τραγικά αποτελέσματα σαν αυτό στα Τέμπη!
ΣΑΦΕΣΤΕΡΟΣ πάντως δεν θα μπορούσε να ήταν ο δήμαρχος Χρ. Τσιρογιάννης όταν στο τελευταίο έγγραφο (14 Απριλίου 2022) προς Περιφέρεια και υπουργείο Υποδομών, ανέφερε: «…ανησυχούμε για τη στατικότητα της γέφυρας… παρακαλούμε για τις ενέργειες των υπηρεσιών σας για εξασφάλιση της στατικότητας και τη βελτίωση της εν λόγω γέφυρας…». Ανησυχία που ευλόγως επιτείνεται ύστερα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Το θέμα είναι σοβαρό, κοιτάξτε το…
…ΚΟΙΤΑΞΤΕ το διότι όπως με την τραγωδία στα Τέμπη έτσι και για επόμενη, ο μη γένοιτο, ο Ελληνικός λαός απορρίπτει τις συγνώμες. Και φαίνεται αυτό από τις ογκώδεις διαδηλώσεις. Στην Άρτα για παράδειγμα την Πέμπτη 16 Μαρτίου η αρχή της πορείας είχε φτάσει στο Μονοπλιό και η… ουρά της βρίσκονταν ακόμα στην πλατεία Κιλκίς. Το «Δεν ξεχνάμε» το φωνάζουν και το εννοούν.
ΝΑ φανταστείτε ότι η συμμετοχή στο συλλαλητήριο ήταν ακόμα μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της Τετάρτης 8 Μαρτίου. Κι όπως δείχνουν τα πράγματα δύσκολα, πολύ δύσκολα θα κατασταλάξει αυτή η συσσωρευμένη οργή. Ήταν να μη γίνει το κακό.
ΥΠΑΡΧΕΙ κι ένα επιπλέον μήνυμα που κατά τη γνώμη μας εκπέμπεται. Όσο δια των λόγων επιχειρείται αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης που οδηγεί κατευθείαν στην συγκάλυψη του εγκλήματος, άλλο τόσο θα φουσκώσει το ποτάμι της οργής. Όπως επίσης στο κενό εκτιμάται ότι θα πέσει κάθε απόπειρα αλλαγής της ατζέντας στην επικαιρότητα. Αυτή τη φορά μιλάει ο λαός. Αυτός την διαμορφώνει.
ΚΑΙ μαζί γκρεμίζει τους μύθους για την εξουσία των καναλιών που νόμιζαν ότι έχουν τη δύναμη να ποδηγετούν την κοινή γνώμη. Ξέμειναν πολύ πίσω από τα πραγματικά γεγονότα διότι τουλάχιστον μετά το θανατικό στα Τέμπη οι ειδήσεις… γράφονται πλέον στους δρόμους.
KAI πάμε τώρα στον… εκτροχιασμό της Ηπείρου δια στόματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από την σιδηροδρομική σύνδεσή της, που πολύ ενόχλησε. Αν έλεγε ότι «προσωπική μου άποψη είναι πως ανήκει στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας» λίγο το κακό. Θα τον αφήναμε να την διατηρήσει. Όμως πλην του κ. Μητσοτάκη η χώρα θα αποκτήσει κι άλλους πρωθυπουργούς που ενδεχομένως θάχουν άλλη γνώμη, κατηγορώντας τον ότι… η φαντασία του τα φταίει…
ΠΙΘΑΝΟΝ να βόλευε και η άνεση του χώρου που τόσο υποτιμητικά μίλησε για το συγκεκριμένο έργο που αποτελεί όνειρο των Ηπειρωτών. Διότι όλο και κάποιες επιφυλάξεις υποθέτουμε ότι θα είχε αν αντί της εκπομπής «Πρωταγωνιστές» αποφάσιζε να το πει ας πούμε στη Βουλή. Ποιος εγγυάται ότι δεν θα έφευγε το μικρόφωνο ακόμα και από τα χέρια του Γιαννιώτη προέδρου της Κώστα Τασούλα;
ΟΤΑΝ μιλούμε για το συγκεκριμένο έργο να εξηγήσουμε ότι πρόκειται ουσιαστικά περί σχεδιασμού της σιδηροδρομικής Εγνατίας που μέσω Ιωαννίνων φτάνει στο λιμάνι Ηγουμενίτσας. Οπότε στην Άρτα δεν θα ακούσουμε το σφύριγμα των τρένων. Όμως επειδή διακατεχόμαστε τα μάλα από περιφερειακή συνείδηση δεν μάς αφήνει ασυγκίνητους μια τέτοια προοπτική. Ως εκ τούτου συμμεριζόμαστε την ενόχληση που δοκιμάζει ολόκληρη η Ήπειρος από την «κόκκινη κάρτα» που της έδειξε ο πρωθυπουργός.
ΟΠΩΣ επίσης συμμεριζόμαστε την οργή των Θεσπρωτών εκείνων που είδαν να μπαίνουν οι υπογραφές για το ξεπούλημα του λιμανιού Ηγουμενίτσας αντί του ποσού των 85 εκατ. ευρώ. Να πανηγυρίζουν οι Ιταλοί της Grimaldi Euromed SpA και οι εταίροι της την ώρα των υπογραφών εύκολα γίνεται κατανοητό. Ο Γιόγιακας και ο Λώλος αλήθεια γιατί πανηγύριζαν; Να προσεύχονται μόνο μη γίνει καμιά στραβή αλά Τέμπη γιατί αν ο μη γένοιτο δεν τους ξεπλένει ολόκληρο το Ιόνιο! Ιταλοί εκεί, Ιταλοί και δω.
ΠΡΟΧΘΕΣ Δευτέρα έπεσε και η μεγάλη “βόμβα” από το Τμήμα Γεωπονίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με έδρα την Άρτα. Σε Γενική Συνέλευση οι καθηγητές αποφάσισαν να παραιτηθούν σε ένδειξη διαμαρτυρίας επειδή δεν κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των φοιτητών. Ούτε και τώρα θα συγκινηθούν;