ΚΑΙ κει που αναθαρρήσαμε λιγάκι κι είπαμε καλός ο Θεός βρεθήκαμε πάλι όλοι μαζί γιορτάζοντας τις αποκριές, αλλά συγχρόνως απαλλαγήκαμε και από τα δεσμά των αποστάσεων, την χαρά αυτή ήρθε να μάς την κλέψει το πολύνεκρο δυστύχημα με την σύγκρουση δύο τρένων στα Τέμπη. Κι όλα τα καλά ξεχάστηκαν.

ΣΥΜΦΩΝΑ με τα όσα μεταδόθηκαν το 80% των θυμάτων ήταν ηλικίας από 19 έως 29 ετών. Οι περισσότεροι φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη για τις σπουδές τους. Η χώρα ολόκληρη θρηνεί για τα παιδιά της. Πού να βρεθούν λόγια παρηγοριάς για τους γονείς τους που τάχασαν τόσο άδοξα, τόσο πρόωρα, τόσο άδικα!

ΠΟΙΟΣ και τί να πει σε κείνη τη μητέρα και σε κείνον τον πατέρα από τα Τρίκαλα που δεν θα ξαναδούν τα τρία τους παιδιά; Αλλά και σε εκείνους τους γονείς που δεν θα αγκαλιάσουν ξανά τους δύο αγγέλους τους και στους άλλους που έχασαν το μονάκριβό τους θησαυρό; Όσες εξηγήσεις κι αν δοθούν, όσες ευθύνες και αν αναληφθούν δεν έχουν απολύτως κανένα νόημα γι’ αυτούς. Νόημα θα είχε μόνο αν τάκουγαν να τους μιλούν και να τους λένε «μαμά, μπαμπά θα τα πούμε ξανά από κοντά σε ενάμισι μήνα το Πάσχα». Μαγικές λέξεις που φτερούγισαν μαζί με τις ψυχούλες τους. Όλα μια τραγωδία!

ΑΠΟ δω και πέρα κανείς απ’ όσους διαχειρίστηκαν και διαχειρίζονται την εξουσία να μην ξαναμιλήσει για «ψηφιακό μετασχηματισμό και εκσυγχρονισμό του κράτους». Όταν οι ζωές ανθρώπων κρέμονται από έναν σταθμάρχη, τον κάθε σταθμάρχη, και κείνοι θα εξακολουθούν να κομπάζουν για τα δήθεν επιτεύγματά τους, τα Τέμπη θα είναι πάντα εκεί για να τους διαψεύδουν, προφέροντας μόνο μια λέξη: Ντροπή σας.

ΚΙ ας πάψουν επιτέλους να ρίχνουν στάχτη στα μάτια του κόσμου με την εύρεση των αποδιοπομπαίων τράγων. Παραιτήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ε και; Αυτό νομίζουν ότι αποτελεί δικαίωση για τα θύματα των τρένων του τρόμου; Γιατί δεν πάνε να ρωτήσουν τους ανθρώπους που έχασαν τους δικούς τους αν αυτό θα ανακουφίσει την ψυχή τους;

ΟΣΑ όφειλαν να κάνουν και δεν έκαναν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις είναι το θέμα. Αντί να φροντίσουν για την αντικατάσταση του απαρχαιωμένου δικτύου με ένα περισσότερο ασφαλές και αντί να μεριμνήσουν για την εγκατάσταση σύγχρονού εξοπλισμού με σκοπό την ελαχιστοποίηση δυστυχημάτων σαν το συγκεκριμένο, κοίταζαν πως θα ξεπουλήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ, στους Ιταλούς. Ας μη μας εκπλήσσει. Έκαναν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα!

Η σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών παραχωρήθηκε τον Οκτώβριο του 2017 στον Όμιλο FS Italian έναντι 45 εκατ. ευρώ και από την 1η Ιουλίου 2022 μετονομάστηκε από ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε Hellenic Trains. Η ιδιωτική εταιρεία παρέχει σιδηροδρομικές υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή του ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας). Συνυπεύθυνοι και συνεργοί επομένως και οι δύο στο έγκλημα.

ΚΑΙ με την ευκαιρία θέλετε να μάθετε τα έσοδα της Hellenic Train που εξαγοράστηκε με 45 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το 2020 έφτασαν στα 106,3 εκατ. ευρώ! Ε, να μην βάλουμε πλάτη και μεις ώστε οι πλούσιοι να γίνουν πλουσιότεροι;

ΕΝ τω μεταξύ πολλά είναι τα… δάκρυα που βλέπουμε να χύνονται από τα κανάλια με αφορμή την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη. Τα οποία τώρα ανασύρουν τα έγγραφα και τα εξώδικα των συνδικαλιστών που προειδοποιούσαν για τα χειρότερα. Μόλις τάστελναν προς δημοσιοποίηση τα έκαναν γαργάρα, τους χλεύαζαν, τους ειρωνεύονταν, τους εμφάνιζαν και τους εμφανίζουν ως γραφικούς. Οποία υποκρισία!

Η πιο πρόσφατη προέρχεται από την Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ) που ανέφερε στις 7 Φεβρουαρίου 2023 όταν σημειώθηκαν δύο ατυχήματα σε σιδηροδρομικό δίκτυο: «…όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και για την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό…». Συνδικαλιστές είναι… στον κάλαθο των αχρήστων η φωνή τους!

ΚΑΙ μια ακόμη αποστροφή από την ίδια συνδικαλιστική παράταξη, η οποία έπεσε μέσα, δυστυχώς όμως με τον πιο τραγικό τρόπο: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Ό,τι δηλαδή ζούμε ακριβώς σήμερα.

ΣΤΟ τρένο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη επέβαιναν νεαρός και νεαρή από την Άρτα που τους ενώνει η κοινή καταγωγή από τον Δήμο Κεντρ. Τζουμέρκων χωρίς καμία άλλη ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους. Ευτυχώς βγήκαν ζωντανοί μέσα απ’ αυτή την κόλαση θανάτου. Στην μητέρα του 28χρονου γιου της που εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και φίλη του «Τ» Χαρά Βρατσίστα, ευχόμαστε να μη ζήσει ποτέ ξανά τέτοιες στιγμές τρόμου και αγωνίας έως ότου μάθει ότι το παιδί της είναι καλά. Και φυσικά να μην το ζήσει κανένας γονιός.

ΟΣΟ για το αν τα παθήματα θα γίνουν μαθήματα από τη νέα αυτή τραγωδία μάλλον διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας. Και τις διατηρούμε όσο από τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα απουσιάζει το πλάνο στο οποίο ο τίτλος πρέπει να γράφει: «Πρώτα η ζωή» και βέβαια η ασφάλειά της. Όλα τα υπόλοιπα έπονται. Δυστυχώς εδώ περί άλλων τυρβάζουν…

ΚΑΙ μέρες πένθους που διανύουμε ακόμα, θα κλείσουμε μ’ αυτό: Κάντε το όπως με την Ιόνια Οδό που την ξέρουμε λόγω εγγύτητας. Από τότε που ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία σχεδόν μηδενίστηκαν τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα. Θυμάστε την εκατόμβη θυμάτων από τον παλιό δρόμο – καρμανιόλα. Έτρεμε το φυλλοκάρδι μας κυρίως κάθε γιορτή και σχόλη.

ΚΑΛΗΜΕΡΑ σας και αχρείαστα
νάναι τέτοια σημειώματα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ