Μαθητές όλων των βαθμίδων στα ορεινά του νομού και κυρίως στους ορεινούς Δήμους δεν επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες με το νέο έτος.

O λόγος ήταν η έλλειψη μέσων μετακίνησης καθόσον οι συμβάσεις με επαγγελματίες μεταφορείς έληξαν στο τέλος του 2022 και στο νέο διαγωνισμό που προκηρύχτηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας 11 σχολικές «γραμμές» μεταφοράς μαθητών υπήρξαν άγονες. Τουτέστιν δεν μετατέθηκε προσφορά από επαγγελματίες και διακόπηκε έτσι η δυνατότητα μετακίνησης. Οι διαμαρτυρίες γονέων για το γεγονός ότι δεν προνόησαν για την μετακίνηση των παιδιών τους προς τα σχολεία, έφτασαν από νωρίς το πρωί της Δευτέρας τόσο προς την εφημερίδα μας όσο προς τους Δήμους αλλά και προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο οποίο προέβη άμεσα ο «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», ο διαγωνισμός από την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας πραγματοποιήθηκε κανονικά με βάση όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νέος νόμος. Αυτός προβλέπει την ανάληψη του έργου μεταφοράς από επαγγελματίες (ΚΤΕΛ – ΤΑΞΙ) και μέχρι την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου δεν έδινε το δικαίωμα (όπως στο παρελθόν) της κάλυψης δρομολογίων από ιδιώτες.
Ωστόσο, επειδή σε ορεινές, μειονεκτικές και νησιωτικές περιοχές το πρόβλημα έλλειψης μέσων μεταφοράς είναι υπαρκτό, παραμονή των Θεοφανίων έγινε τροποιητική ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση), που πλέον προβλέπει ότι ελλείψει άλλων μέσων ή ενδιαφερομένων επα- γγελματιών, το έργο θα μπορούν να αναλάβουν ιδιώτες (υπό τις προϋποθέσεις ασφαλείας που ίσχυαν και στο παρελθόν).

Βασίλης Ψαθάς
Σε επικοινωνία με την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας, ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Ψαθάς επιβεβαίωσε το γεγονός της τροποποιητικής απόφασης, επισημαίνοντας ότι στο νομό μας συνολικά για 11 δρομολόγια ο διαγωνισμός απέβη άκαρπος. Γι’ αυτό θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος.
Εν τω μεταξύ, έως ότου επαναπροκηρυχθούν οι «άγονες» διαδρομές, ο νόμος υπαγορεύει την μετακίνηση στο σχολείο των παιδιών από τους γονείς τους, δίνοντας αποζημίωση ύψους 0,35 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο της απόστασης (σημείωση: Όχι από και προς όπως ισχύει για το κόμιστρο μεταφοράς). Αν δηλαδή η απόσταση είναι πέντε χιλιόμετρα ο γονιός τυγχάνει αποζημίωσης 1,50 ευρώ. Την ίδια στιγμή όμως, στην πλειοψηφία τους οι γονείς είναι αγρότες ή κτηνοτρόφοι, οπότε αδυνατούν να αναλάβουν καθημερινά την μετακίνηση των παιδιών από και προς το σχολείο.

Περικλής Μίγδος
Ο δήμαρχος Γ. Καραϊσκάκη Περικλής Μίγδος τονίζει επ’ αυτού: «Ήταν το πρώτο πράγμα που επισήμανα στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας όταν τον Νοέμβριο επισκέφθηκε τον Δήμο μας. Στον κατάλογο των αιτήσεων που κατέθεσα και ως υπόμνημα, ήταν το πρώτο θέμα για το οποίο εφιστούσα την προσοχή. Σήμερα (Δευτέρα) με δεδομένο ότι τρεις διαδρομές μετακίνησης στα όρια του Δήμου μας υπήρξαν «άγονες» εις ότι αφορά το νέο διαγωνισμό και έχουν λήξει οι προηγούμενες συμβάσεις, τα παιδιά δεν πήγαν στο σχολείο» τόνισε ο δήμαρχος.

Χρήστος Χασιάκος
Παράπονα για περιπτώσεις μαθητών που δεν πήγαν στα σχολεία τους γιατί δεν εκτελέστηκαν οι μετακινήσεις όπως πριν τις γιορτές, έλαβε και ο δήμαρχος Κεντρ. Τζουμέρκων Χρήστος Χασιάκος, που επίσης αναζητούσε να πληροφορηθεί την αιτία. Εν τω μεταξύ, διαμαρτυρίες γονέων κατατέθηκαν και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Άρτας, όπου σε σχετική ενημέρωση προέβησαν και διευθυντές σχολείων.

Παρασκευή Χαμπηλομάτη
Η προϊσταμένη Παρασκευή Χαμπηλομάτη, δήλωσε προς τον «Τ»: «Η Διεύθυνση δεν έχει αρμοδιότητα επί του έργου των μετακινήσεων, αλλά οι αναφορές, συμπεριλαμβανομένου και αιτήματος για λύση του προβλήματος από την Διεύθυνση, θα διαβιβαστούν στο υπουργείο».

Φώτης Κέφης
«Σε θετική κατεύθυνση βρίσκεται ο νέος νόμος εις ότι αφορά την προτεραιότητα των επαγγελματιών μεταφορέων, αλλά απαιτείται ευελιξία όταν δεν υπάρχει δυνατότητα ανάληψης του έργου από επαγγελματίες, κάτι που έγινε με τροποποιητική απόφαση» δήλωσε στον «Τ» ο πρόεδρος των επαγγελματιών αυτοκινητιστών (ΤΑΞΙ) Άρτας Φώτης Κέφης.
Ο ίδιος σε ερώτηση του «Τ» για τους λόγους που οδήγησαν σε 11 μη εξυπηρετούμενες διαδρομές μεταφοράς μαθητών, εξήγησε: «Τα ΤΑΞΙ περιφερειακά που μπορούν να εξυπηρετήσουν έχουν πάρει “γραμμές”, όμως δεν μπορούν να τις καλύψουν όλες. Αν ας πούμε έχουν προχωρήσει σε σύμβαση έργου για δύο δρομολόγια δεν μπορούν να πάρουν και τρίτο.
Οι χρόνοι και οι αποστάσεις με όρους ασφάλειας, βέβαια, που τίθενται ούτως ή άλλως δεν το επιτρέπουν. Το ωράριο των σχολείων είναι συγκεκριμένο και ίδιο για όλους: Πώς θα εξυπηρετήσουν επιπλέον αποστάσεις μετακίνησης; Οπότε γι’ αυτό έγινε η τροποποιητική προχθές (5 Ιανουαρίου) ώστε να μπορούν σ’ αυτές τις περιπτώσεις να αναλάβουν ιδιώτες». Την ίδια στιγμή ο κ. Κέφης υπογράμμισε ότι ορθώς ο νέος νόμος δίνει προτεραιότητα στους επαγγελματίες, διότι στο παρελθόν παρατηρούνταν το φαινόμενο να τους ανταγωνίζονται οι ιδιώτες.

Οι άκαρπες διαδρομές
Σχετικά με τον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας, 13 διαδρομές για μετακίνηση μαθητών δεν έτυχαν ενδιαφερομένων για ανάληψη του έργου. Απ’ αυτές οι 11 αφορούν το διάστημα που μεσολαβεί έως το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ενώ ακόμα δύο έχουν αποβεί άκαρπες και ξεκινούν από Σεπτέμβριο.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις αποστάσεις: Από Βελανιδιά προς δημοτικό σχολείο Μεσοπύργου με ημερήσιο κόμιστρο 28,80 ευρώ. Από Βελανιδιά σε Μεσόπυργο και ακολούθως προς γυμνάσιο Καλεντίνης με ημερήσιο κόμιστρο 28,80 ευρώ. Από Ρουπακιά προς Κυψέλη και ακολούθως προς δημοτικό σχολείο Κυψέλης και νηπιαγωγείο Ράμιας (52,72 ευρώ ημερησίως). Από Κάτω Αθαμάνιο (Γωνιά) προς δημοτικό σχολείο Αγίου Χαραλάμπους και από Γαλανέϊκα προς δημοτικό σχολείο Αγίου Χαραλάμπους (38,18 ευρώ ημερησίως). Από Άγιο Χαράλαμπο προς στάση λεωφορείου για ανταπόκριση σε γυμνάσιο Βουργαρελίου (30,20 ευρώ την ημέρα – ξεκινά από Σεπτέμβριο). Από Άγιο Χαράλαμπο προς γυμνάσιο Καλεντίνης και ανταπόκριση προς ΕΠΑΛ Άρτας (38,40 ευρώ ημερησίως). Από Άγιο Χαράλαμπο προς δημοτικό σχολείο Καλεντίνης (45,74 ευρώ ημερησίως). Από Σκουληκαριά σε δημοτικό σχολείο Σκουληκαριάς και σε δημοτικό σχολείο Καλεντίνης (67,04 ευρώ ημερησίως). Από Στενό Μεσούντας προς δημοτικό σχολείο Μεσούντας (47,50 ευρώ ημερησίως). Από Ράχα Καρνά (Καναβοτόπι) προς δημοτικό σχολείο Τετρακώμου (53,50 ευρώ ημερησίως). Από Θεοδώριανα προς νηπιαγωγείο Αθαμανίου (58,16 ευρώ ημερησίως – ξεκινά από Σεπτέμβριο 2023). Από Πολυνέρι Πύλης Τρικάλων προς νηπιαγωγείο Αθαμανίου (91,46 ευρώ ημερησίως). Από Ανθότοπο προς νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής (18,54 ευρώ ημερησίως).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here