ΔΕΝ απευθύνεται μόνο στους Δήμους η πρόσκληση του υπουργείου Εσωτερικών για διάφορες οδικές και άλλες παρεμφερείς δράσεις, με σκοπό την ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης. Απευθύνεται και στις Περιφέρειες.
Όσον αφορά την Περιφέρεια Ηπείρου διατυπώνει πρόταση, σύμφωνα με την οποία τα έξι έργα που περιλαμβάνονται σ’ αυτή (υπάρχουν και πέντε υποέργα με τον γενικό τίτλο «Κατασκευή ασφαλών κόμβων»), που ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 60 εκατ. ευρώ. Εντάξει, αυτή ιεραρχεί, αυτή δίνει προτεραιότητα, αυτή προτείνει κι αυτή αποφασίζει.
Διαβάζοντας τον κατάλογο, έτσι από περιέργεια θελήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε τα ποσά για κάθε νομό. Κάναμε, λοιπόν, τις προσθέσεις και βρήκαμε ότι για προτεινόμενα έργα στα Ιωάννινα ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 35 εκατ. ευρώ περίπου και στο νομό Πρέβεζας, συμπεριλαμβανομένης της Πάργας, ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 19 εκατ. ευρώ. Στην συγκεκριμένη πρόταση δεν είδαμε πουθενά Άρτα και Θεσπρωτία.
Βέβαια, επισυνάπτονται τρεις προτάσεις, οι οποίες αφορούν το οδικό δίκτυο ολόκληρης της Ηπείρου κι αυτό δεν το παραβλέπουμε. Πρόκειται για διαγραμμίσεις στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, την τοποθέτηση και βελτίωση στηθαίων ασφαλείας και πινακίδων σήμανσης και εγκατάσταση – βελτίωση οδοφωτισμού. Ο συνολικός προϋπολογισμός τους ανέρχεται στο ποσό των 5,2 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσό αναφέρεται στον οδικό άξονα από Πηγάδια έως την γέφυρα Πλάκας, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, με τον οποίο συνδέονται και κάποια Τζουμερκοχώρια της Άρτας, έργο νομίζουμε καθ’ όλα χρήσιμο.
Το ερώτημά μας, ωστόσο, είναι το εξής: Δεν θα ήταν χρησιμότερο να προτείνει την σύνδεση Θεοδωριάνων – Μελισσουργών μέσω υπόγειας σήραγγας, καθώς η Περιφέρεια έχει ήδη στα χέρια της την μελέτη του ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), την οποία άλλωστε η ίδια χρηματοδότησε; Εκτός κι αν είναι στα πλάνα της μέσω άλλης πηγής χρηματοδότησης. Αν και εμείς νομίζουμε ότι η πρόσκληση του υπουργείου Εσωτερικών θα αποτελούσε μια χρυσή ευκαιρία. Και παράλληλα μήνυμα ότι ενδιαφέρεται πραγματικά γι’ αυτό το έργο. ΒΠ