Η Περιφέρεια Ηπείρου, με την υποστήριξη του εργαστηρίου Χημείας Τροφίμων του Τμήματος Χημείας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην στρατηγική ανάπτυξης αξιόπιστου και αποτελεσματικού branding για τα τοπικά μας προϊόντα και προώθησή τους, συνεχίζει την διερεύνηση των απόψεων του καταναλωτή, τοπικά και πανελλαδικά, ολοκληρώνοντας τη νέα έρευνα αγοράς, με τίτλο «Εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ελληνικά (και τα Ηπειρωτικά) παραδοσιακά τρόφιμα στην μετά κορωνοϊό εποχή».
Η έρευνα διενεργήθηκε διαδικτυακά τον περασμένο Μάϊο και Ιούνιο με τη συμμετοχή 548 συμμετεχόντων πανελλαδικά. Η εμπιστοσύνη εκτιμήθηκε σε 5 διακριτά πεδία: Πρώτον στην ασφάλεια. Δεύτερον, στην υγεία. Τρίτον, στην βιωσιμότητα. Τέταρτον, στην αυθεντικότητα, και πέμπτον στην γεύση. Η έρευνα αφορούσε και σε τρεις διακριτούς παραμέτρους, ήτοι: Τα ίδια τα τρόφιμα, τις πρώτες ύλες τους και τις τεχνολογίες παραγωγής τους.
Η έρευνα, σύμφωνα με την Περιφέρεια, έδειξε ότι οι καταναλωτές θεωρούν τα παραδοσιακά τρόφιμα, τις πρώτες ύλες τους και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται αρκετά ασφαλή (γύρω στο 80%), ενώ θεωρούν ότι τα οφέλη υγείας που προσφέρουν και θα προσφέρουν είναι λιγότερο σημαντικά (γύρω στο 75%), αλλά και τα οφέλη βιωσιμότητας που προσφέρουν είναι ακόμη λιγότερο σημαντικά (γύρω στο 65%).
Χαμηλή είναι, επίσης, η εκτίμησή τους για την αυθεντικότητά τους (γύρω στο 64%), ενώ αντίθετα είναι και θα είναι αρκετά γευστικά (της τάξης του 80%).
Στο ίδιο πλαίσιο των διακριτών πεδίων, για λόγους σύγκρισης, οι ίδιοι καταναλωτές ρωτήθηκαν πανελλαδικά και για την άποψή τους ως προς τα παραδοσιακά τρόφιμα Ηπείρου και βρέθηκε ότι αυτοί θεωρούν τα Ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα περισσότερο βιώσιμα (κατά +4%, 70%), και αυθεντικά κατά (+6%, 70%) και το ίδιο υγιεινά. Όμως θεωρούν ότι είναι, αλλά λιγότερο ασφαλή (κατά -4% 76%) και λιγότερο γευστικά (κατά -4%, 76%), πολύ πιθανόν διότι δεν τα έχουν δοκιμάσει οι ίδιοι προσωπικά.
Δήλωση περιφερειάρχη
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναφερόμενος στη νέα (δεύτερη στην σειρά) αυτή έρευνα αναφέρει: «Μετά την πρώτη έρευνα αγοράς που μας έδειξε την υψηλή στις προτιμήσεις εκτίμηση των καταναλωτών για τα Ηπειρωτικά προϊόντα, που όμως δεν τα βρίσκουν διαθέσιμα πανελλαδικά, με την παρούσα μελέτη διερευνούμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τα ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα, συγκρίνοντάς τα μ’ αυτή στα Ηπειρωτικά τρόφιμα στην μετά κορωνοϊό εποχή που ήδη ξεκίνησε…
Άρα, θα πρέπει να προσπαθήσουμε ώστε να αναπτύξουμε περισσότερο το δίκτυο προώθησής τους πανελλαδικά για να έχουμε μεγαλύτερες πωλήσεις και καταναλώσεις και, αν είναι δυνατόν, να τα εντάξουμε στο καθημερινό καλάθι του Έλληνα».