Έρευνα αγοράς των Ηπειρωτικών παραδοσιακών τροφίμων με σκοπό μία πρώτη αποτίμηση της άποψης των καταναλωτών, διενήργησε για πρώτη φορά το εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Τμήματος Χημείας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου.
Στην έρευνα που διενεργήθηκε διαδικτυακά εν μέσω πανδημίας το φθινόπωρο του 2020, συμμετείχαν 510 άτομα πανελλαδικά. Η έρευνα έδειξε ότι σε ποσοστό 84,8% οι καταναλωτές γνωρίζουν τα Ηπειρωτικά τρόφιμα. Την τοπική τους παραγωγή σε ποσοστό 86,2%, και τα οφέλη για την υγεία τους σε ποσοστό 78,8%.
Οι συμμετέχοντες πιστεύουν, εξάλλου, ότι προβάλουν την Περιφέρεια σε ποσοστό 95,9% και ότι εάν τα έβρισκαν στην περιοχή τους θα τα αγόραζαν (ποσοστό 82,5%). Ταυτόχρονα, όμως, σε ποσοστό 54,4% εκτιμούν ότι οι εταιρείες παραγωγής των τροφίμων δεν είναι ικανές να τα προωθήσουν εκτός Ηπείρου και ότι γενικότερα η προώθησή τους μάλλον δεν είναι ακόμα ικανοποιητική (μόνον 7,1% θετική άποψη).
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, σε ποσοστό 89,2%, οι καταναλωτές τα αγοράζουν κυρίως από τα super markets, με συχνότητα κατά βάση μία φορά την εβδομάδα (ποσοστό 38,9%), ή μία φορά τον μήνα (ποσοστό 26,7%).
Ελκυστικότερα ως προς την σειρά επιλογής εμφανίζονται τα παραδοσιακά Ηπειρωτικά τυριά (ποσοστό 94,3%), γαλακτοκομικά (69,4%), κρασιά (39,1%), αρωματικά φυτά (27,3%), μέλι (38,5%), ζυμαρικά (19,6%), όσπρια (18,4%) και λάδι (14,6%).
Τα ευρήματα, μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία της έρευνας, δείχνουν μία πρώτη εικόνα της αντίληψης των καταναλωτών για τα Ηπειρωτικά τρόφιμα και μπορούν να καθοδηγήσουν (μαζί με άλλες πιο εξειδικευμένες έρευνες που προγραμματίζονται) την ανάπτυξη και προώθησή τους στην μετά πανδημία εποχή, στην οποία ο καταναλωτής αναμένεται αν αποκτήσει διαφορετικές συνήθειες.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Αpplied Sciences».