Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με τους συναδέλφους του Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, κ. Ιλχάν Αχμέτ, κ. Μιχάλη Κατρίνη και κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχετικά με την προστασία των καταναλωτών από τις χρεώσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Αρχικά αναφέρουν ότι με την πάροδο των χρόνων, η χρήση των κινητών τηλεφώνων αυξάνεται, καθώς δεν περιορίζεται μόνο στην επικοινωνία, αλλά έχει επεκταθεί και σε άλλες χρήσεις όπως την εργασία, την ενημέρωση και τη ψυχαγωγία. Παράλληλα οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας καθημερινά προτείνουν στους καταναλωτές προγράμματα και υπηρεσίες που τις περισσότερες φορές έχουν ως κατάληξη να πληρώνουν λογαριασμούς ιδιαίτερα αυξημένους, σε σχέση με τη χρέωση του παγίου.
Επιπρόσθετα τονίζουν ότι, σύμφωνα και με αρκετές καταγγελίες πολιτών, οι συγκεκριμένες εταιρείες ενημερώνουν, με γραπτό μήνυμα, τους καταναλωτές όταν φθάσουν στο 80% της χρήσης της παρεχόμενης υπηρεσίας που προβλέπει το συμβόλαιο, αλλά ουδέποτε όταν εξαντλείται στο 100%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμά ο καταναλωτής να συνεχίζει τη χρήση, μη γνωρίζοντας ότι η υπηρεσία που καλύπτεται από το πάγιο έχει ολοκληρωθεί και έτσι να χρεώνεται επιπλέον με πολύ πιο υψηλή τιμολόγηση.
Επίσης σημειώνουν ότι ακόμα και αυτή τη περίοδο, της πανδημίας, που έχουμε εκμηδενίσει τις άμεσες διαπροσωπικές μας σχέσεις και η χρήση του κινητού έχει αυξηθεί κατακόρυφα για κάθε μορφή τηλε-εργασίας, εκπαίδευσης, διασκέψεων κ.λπ., πολλοί συμπολίτες μας έρχονται αντιμέτωποι με αρκετά υψηλούς λογαριασμούς που πρέπει να αποπληρώσουν.
Τέλος οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ρωτούν τον αρμόδιο Υπουργό εάν σκοπεύει να υποχρεώσει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να ενημερώνουν τους καταναλωτές όταν εξαντλείται κάποια υπηρεσία στο 100%, αλλά και για τις επιπλέον χρώσεις που θα ακολουθήσουν, καθώς επίσης και εάν προτίθεται να εξορθολογίσει τις χρεώσεις πέραν του παγίου.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κ. Πιερρακάκη
Θέμα: «Προστασία των καταναλωτών από τις χρεώσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας».
Κύριε Υπουργέ,
Τις τελευταίες δεκαετίες η χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει κατακλύσει τη ζωή μας και αποτελεί, πλέον, αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Τα κινητά τηλέφωνα δεν περιορίζονται μόνο στην επικοινωνία, αλλά και σε άλλες χρήσεις σχετικές με την εργασία μας, την ενημέρωσή μας, ακόμα και την ψυχαγωγία μας.
Καθημερινά οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μας “βομβαρδίζουν” με διαφημίσεις και νέα προγράμματα επικοινωνίας, με περισσότερες ή λιγότερες παροχές, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του καθενός. Όμως στην πορεία διαπιστώνουμε τα τεχνάσματα των εταιρειών για αύξηση των χρεώσεων από τα αρχικώς προκαθορισμένα, με αποτέλεσμα στο τέλος της μηνιαίας χρέωσης ο λογαριασμός να έχει αυξηθεί κατά πολύ, σε σχέση με τη χρέωση του παγίου.
Σύμφωνα με αρκετές καταγγελίες πολιτών οι εν λόγω εταιρείες ενημερώνουν τους καταναλωτές, με γραπτό μήνυμα, όταν φθάσουν στο 80% της χρήσης της παρεχόμενης υπηρεσίας που προβλέπει το συμβόλαιο, όμως ουδέποτε αποστέλλεται κάποιο ενημερωτικό μήνυμα όταν αυτή η υπηρεσία εξαντλείται στο 100%. Έτσι ο καταναλωτής δεν γνωρίζει πότε ολοκληρώθηκαν οι υπηρεσίες που καλύπτονται από το πάγιο, με αποτέλεσμα να συνεχίζει τη χρήση. Η χρέωση στη συνέχεια είναι εντελώς διαφορετική με πολύ υψηλότερη τιμολόγηση, το οποίο ο καταναλωτής το διαπιστώνει κατά την έκδοση του λογαριασμού. Πολλές φορές οι λογαριασμοί αυτοί ανέρχονται σε υπέρογκα ποσά που καλούνται οι καταναλωτές να αποπληρώσουν.
Κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, έχοντας εκμηδενίσει τις άμεσες διαπροσωπικές μας επαφές, η χρήση του κινητού τηλεφώνου αυξήθηκε για κάθε μορφή τηλε- εργασίας, εκπαίδευσης, διάσκεψης κ.λπ., και πολλοί συμπολίτες μας καλούνται να πληρώσουν αρκετά υψηλούς λογαριασμούς.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ
1. Προτίθεστε να υποχρεώσετε τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να ενημερώνουν τους καταναλωτές όταν εξαντλείται στο 100% κάποια υπηρεσία, αλλά και για τις επιπλέον χρεώσεις που θα τους επιβαρύνουν;
2. Είναι στις προθέσεις σας να εξορθολογήσετε τις χρεώσεις που επιβάλλονται στους καταναλωτές, όταν κάνουν χρήση των υπηρεσιών πέραν του παγίου;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ