Με την χάραξη των νέων συνόρων, την παραχώρηση και του Ακτίου, ο δρόμος για την ανερχόμενη Ελληνική Ατμοπλοΐα ήταν ανοιχτός. Έτσι, πρώτη η Πανελλήνιος Ατμοπλοΐα άρχισε να μπαίνει σε όλον τον Αμβρακικό κόλπο.
Για τους Αρτινούς δυο λιμάνια ήταν Βασικά. Σαλαώρα και Μενίδι. Η Κόπρ-αινα τότε φτιάχνονταν. Αν κάποιος ήθελε να μεταβεί από την Σαλαώρα στην Άρτα έπρεπε να υπολογίσει πως θα υποστεί περισσότερους ελέγχους. Σαλαώρα, Φεΐζ Μπέη φυλάκιο στην Παλιοσκαμνιά, Μετζιτιέ στο κόμβο Ανέζας – Ράχης και τέλος στη Γέφυρα Άρτας. Αν πάλι επέλεγε το Μενίδι, εκεί είχε να κάνει με διεφθαρμένους Έλληνες τελώνηδες.

Από τα ιστία στην ατμοπλοΐα
Έως τις τρεις τελευταίες δεκαετίες του 1800 (1800 – 1870) το εμπορικό ναυτικό της Ελλάδας κινούνταν ακόμα με ιστιοφόρα, παρότι που στον υπόλοιπο κόσμο την θέση είχαν πάρει τα ατμόπλοια.
Το πρώτο ελληνικό ατμόπλοιο το πα-ρήγγειλαν το 1873 οι αδερφοί Ιωάννης και Αντώνιος Θεοφιλάτος με καταγωγή από την Ιθάκη και ήταν επιχειρηματίες στη Ρουμανία. Το πλοίο αυτό ονομάστηκε «Ιθάκη». Από κει και πέρα αρ-χίζουν τα ατμόπλοια να αντικαθιστούν τα ιστιοφόρα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και η Πανελλήνιος Ατμοπλοΐα
Σιγά – σιγά άρχισαν να ιδρύονται εταιρείες που είχαν σκοπό όχι μόνο τη με-ταφορά εμπορευμάτων αλλά και επιβατικού κοινού. Μια από αυτές ήταν και η «Πανελλήνιος Ατμοπλοΐα».
Η Πανελλήνιος Ατμοπλοΐα άρχισε να ανοίγει δρομολόγια σε πολλά σημεία, όπως Πειραιά – Κρήτη, Πειραιά – Εύβοια, Πειραιά – Καλαμάτα, Πειραιά – Τεργέστη μέσω Κέρκυρας, Πειραιάς Πάτρα και Πειραιάς – Λιμάνια Αμβρακικού κόλπου.
Στον Αμβρακικό
Το πλοίο «Ύδρα», το οποίο ήταν ιδιοκτησία του εφοπλιστή Πετσάλη άρχισε από το 1881 να αγκυροβολεί στα λιμάνια του Αμβρακικού κόλπου. Ακολούθησε ένα δεύτερο πλοίο, του οποίου δεν βρήκα το όνομα. Τα λιμάνια του Αμβρακικού ήταν: Πρέβεζα, Βόνιτσα, Σαλαώρα, Καρβασαράς και Μενίδι. Στο Μενίδι γίνονταν η διανυκτέρευση.
Αναχώρηση από Πειραιά κάθε Πέμ-πτη 8 το πρωί. Άφιξη στα λιμάνια του Αμβρακικού με δυο διανυκτερεύσεις εν πλώ, το Σάββατο. Πρέβεζα 8 το πρωί. Σαλαώρα (Σαλαχώρα) 9 το πρωί. Βόνιτσα 10:30 το πρωί. Μενίδι 1 το μεσημέρι. Καρβασαράς (Αμφιλοχία) 3:30 το μεσημέρι. Μενίδι (επιστροφή) 6 το απόγευμα.
Στο Μενίδι το πλοίο διανυκτέρευε και αναχωρούσε κάθε Κυριακή στις 5 το απόγευμα με πρώτο λιμάνι την Βόνιτσα. Βόνιτσα 7:30 το πρωί. Σαλαώρα (Σαλαχώρα) 8:30 το πρωί. Πρέβεζα 9:30 το πρωί. Την Τρίτη απογευματινές ώρες έφτανε στον Πειραιά.
Η επόμενη διαδρομή γίνονταν από Πειραιά κάθε Σάββατο και έφτανε στην Πρέβεζα και τα λοιπά λιμάνια του Αμ-βρακικού κάθε Δευτέρα. Η αναχώρηση ήταν κάθε Τρίτη από το Μενίδι στις 3:30 το απόγευμα, Πρέβεζα 8:30 το πρωί και άφιξη κάθε Πέμπτη στον Πειραιά, 4 το απόγευμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ