Στο Αθαμανικό κέντρο τέχνης (Κάτω Αθαμάνιο) ο εικαστικός Βασίλης Σταύρου και ο φωτογράφος – κινηματογραφιστής Βασίλης Γκανιάτσας με εικόνες και λόγο προσέφεραν σε όσους τυχερούς επέλεξαν να παρευρεθούν το Σάββατο 2 Αυγούστου στο χώρο, μια μοναδική πολιτιστική εμπειρία. Ήταν μια γιορτή της φωτογραφίας. Η μακρόχρονη πετυχημένη πορεία των δύο καλλιτεχνών ήταν υπεραρκετή από μόνη της για το τι θα ακολουθούσε. Κι έτσι έγινε.
Η εκδήλωση ξεκίνησε στην ώρα της με ξενάγηση που μας έκανε o κ. Σταύρου στο χώρο που υπήρχαν με φροντίδα τοποθετημένοι μια σειρά από ατομικοί του πίνακες. Η ζωγραφική, η φωτογραφία και η φωτο-υδατογραφία σε απόλυτη αρμονία. Όλα τα έργα τού οικοδεσπότη με αυστηρά προσωπικές τεχνικές είναι δουλειά δεκαετιών, κυρίως σε μουσαμάδες, και το αποτέλεσμα εντυπωσιακό για τους επισκέπτες. Η περιγραφή που έκανε για κάθε έργο ξεχωριστά, ήταν πλήρης και κατανοητή. Ανέπτυξε με όρους καλλιτεχνικούς την εξέλιξη της φωτογραφικής τέχνης από τον 18ο αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Από τη λιθογραφία, την ηλιογραφία και τη χαρακτική μέχρι την ψηφιακή εποχή.
Η συνέχεια σε διπλανό υπαίθριο χώρο ήταν εξίσου εντυπωσιακή με θέμα τη φωτογραφία, την ιστορία και τις τεχνικές της. Ο αειθαλής Βασίλης Γκανιάτσας μίλησε με αγάπη για τους πρωτοπόρους της φωτογραφικής τέχνης και την εξέλιξή της κατά τους δύο τελευταίους αιώνες. Έκανε ιδιαίτερη μνεία στους Έλληνες Τάκη Τλούπα, Σπύρο Μελετζή, Κώστα Μπαλάφα, Βούλα Παπαϊωάννου. Η συγκίνησή του ήταν έντονη, γιατί είχε την τύχη να τους γνωρίσει από κοντά, με αποτέλεσμα να έχει επηρεαστεί βαθιά από αυτούς. Παρουσίασε τις πρώτες τεχνικές και τα απαραίτητα υλικά, όπως οι γυάλινες πλάκες και τα διάφορα φιλμ. Μίλησε ακόμα για τα πρώτα ασπρόμαυρα πορτρέτα και την αξία τους. Απλός, παραστατικός, κατανοητός, διεισδυτικός όπως πάντα ο Βασίλης. Μάγεψε. Κουβάλησε μαζί του μέρος από το τεράστιο αρχείο που κατέχει, όπως επίσης και μερικές αρχέγονες φωτογραφικές μηχανές.
Η βραδιά έκλεισε με ευχαριστίες, ωραίο μπουφέ και μια μικρή ενημέρωση από τον Βασίλη Σταύρου για το καινούργιο κτίριο του Αθαμανικού κέντρου τέχνης. Όπως είπε, βρίσκεται στο τελικό στάδιο της αδειοδότησης και σύντομα θα ξεκινήσει η ανέγερση με αυτοχρηματοδότηση και ευγενικές ιδιωτικές χορηγίες.