ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΣ του Συλλόγου Αστρονομίας και Διαστήματος «Αστρολάβος», έρχεται μεθαύριο Παρασκευή στην Άρτα ο «γκουρού» της γεφυροποιίας στην Ελλάδα, πολιτικός μηχανικός και τακτικός καθηγητής του ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) Θεοδόσης Τάσιος.
Ο κορυφαίος επιστήμονας θα μιλήσει σε εκδήλωση που ο εν λόγω Σύλλογος διοργανώνει σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας στον υπαίθριο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου και το θέμα που θα αναπτύξει έχει τίτλο «Οι γέφυρες των Αρχαίων Ελλήνων».
ΑΠΟ καιρό τώρα, αλλά με ένταση το τελευταίο διάστημα, θέμα αιχμής της επικαιρότητας κατά τον άλφα ή βήτα λόγο αποτελεί ο σχεδιασμός για κατασκευή νέας γέφυρας δίπλα στην υπάρχουσα.
ΚΙ αυτό προκειμένου να αποφορτιστεί από το βάρος των διερχόμενων αυτοκινήτων η υφιστάμενη, η οποία διαπιστωμένα έχει καταπονηθεί.
ΕΚ παραλλήλου λόγος γίνεται και για παρεμβάσεις στη νυν οδογέφυρα με σκοπό την συντήρησή της ώστε να καταστεί ασφαλής, κάτι που κατά τη γνώμη μας πρέπει να αποτελέσει κατεπείγουσα προτεραιότητα, διότι κανείς δεν μπορεί να προδιαγράψει με ακρίβεια πότε θα εγκατασταθεί εργολάβος για την κατασκευή της «δίδυμης».
ΠΟΛΥ περισσότερο διότι στην Ελλάδα ζούμε όλοι και γνωρίζουμε καλά τους ρυθμούς εκτέλεσης ενός νέου έργου, το οποίο συνηθέστατα ακολουθεί τον βηματισμό της χελώνας.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ, για τα επόμενα τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια είμαστε καταδικασμένοι να κινούμαστε πάνω σ’ αυτή που υπάρχει χωρίς κανείς να εγγυάται την ασφάλειά της.
Η γέφυρα αυτή είναι έργο του υψηλού καλεσμένου του Συλλόγου «Αστρολάβος» Θεοδόση Τάσιου και νομίζουμε ότι αποτελεί ευτυχή συγκυρία μια συζήτηση μαζί του, μέσα από την οποία, στο περιθώριο της εκδήλωσης, επιδίωξη θα πρέπει να είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων αλλά και η διατύπωση προτάσεων.
Ο «Τ» σε συνέντευξη που είχε μαζί του ενόψει της ελεύσεως στην πόλη μας, διατύπωσε σχετικό ερώτημα για τη γέφυρα στον διακεκριμένο και έγκριτο από πάσης απόψεως επιστήμονα, ο οποίος έδωσε χωρίς περιστροφές απαντήσεις.
ΚΑΤΑΡΧΑΣ εξήγησε πως όταν αναφερόμαστε στην έκφραση «οι αντοχές της έχουν ξεπεραστεί, δεν εννοούμε ότι η αντοχή της γεφύρωσης έχει μειωθεί, αλλά ότι τα κυκλοφορούντα οχήματα σήμερα είναι πολύ βαρύτερα απ’ ότι ήταν προ εξήντα ετών…».
ΛΟΓΟ, επίσης, έκανε για τις ζημιές που έχει υποστεί, όχι όμως, όπως είπε, από την ποιότητά της… αλλά διότι «είχε γίνει ένας βανδαλισμός», τον οποίο απέδωσε σε κάποιους «που κρέμασαν σωλήνες για την ύδρευση απέξω από τις λεπτές δοκούς και τις είχε βανδαλίσει. Κάποτε φυσικά τους αφαίρεσαν».
ΖΗΜΙΕΣ, πρόσθεσε, προκλήθηκαν από τη συχνή χρήση του αλατιού έναντι του παγετού που γινότανε πάνω στον καταπέλτη. Ενώ είχαν βουλώσει οι αποχετεύσεις νερού της επιφάνειας, κρατούσαν το αλάτι εκεί και φυσικά γύριζε πάνω σκουριάζοντας τα σίδερα των ακραίων δοκών…».
ΤΗΝ ίδια στιγμή τόνισε με έμφαση την ανάγκη συντήρησης, παραπέμποντας στη μελέτη «Σιγάλα», η οποία, όπως υπογράμμισε ήταν πλήρης για την αποκατάσταση των ανώμαλων ζημιών (εκπονήθηκε πριν 25 χρόνια).
ΝΑ, λοιπόν, γιατί είναι χρήσιμη μια συζήτηση τόσο με τον περιφερειάρχη όσο και με τους τοπικούς αρμόδιους παράγοντες, οι οποίοι κατά τη γνώμη μας δεν θα πρέπει να χάσουν αυτή την ευκαιρία.