Ρεπορτάζ:Βίκυ Καινούργιου
Σε μελέτη νέας γέφυρας δίπλα από την υφιστάμενη ώστε να λυθεί οριστικά το πρόβλημα σύνδεσης της Άρτας προχωρά η Περιφέρεια Ηπείρου.
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Αλέξανδρο Καχριμάνη, η υφιστάμενη γέφυρα πρέπει να συντηρηθεί, όμως η κατασκευή νέας κρίνεται απαραίτητη ώστε στη συνέχεια να λειτουργήσουν και οι δύο με διαφορετικές κατευθύνσεις.
Το μείζον ζήτημα αναφορικά με την αναγκαιότητα συντήρησης της οδογέφυρας Άρτας είχε αναδείξει σε εκτενή ρεπορτάζ ο «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», επισημαίνοντας παράλληλα πως από το 1960 που λειτούργησε η εν λόγω, έχουν μεταβληθεί τα δεδομένα και πως υπάρχει ανάγκη νέας γέφυρας, η οποία μπορεί άμεσα να κατασκευαστεί αφού στο ύψος αυτό το ποτάμι είναι οριοθετημένο. Σε αντίθεση με την σχεδιαζόμενη γεφύρωση, στο ύψος της φοιτητικής εστίας προς Κεραμάτες όπου εκκρεμεί ακόμα η οριοθέτηση του Αράχθου.
Ο κ. Καχριμάνης μιλώντας στον «Τ» δήλωσε πως ακριβώς για τον λόγο ότι δεν απαιτείται οριοθέτηση έδωσε εντολή άμεσα να εκπονηθεί μελέτη νέας γέφυρας δίπλα στην υπάρχουσα. Επιπροσθέτως επισήμανε: «Έχουν γίνει ήδη τα τοπογραφικά και προχωράμε άμεσα. Παράλληλα, όμως, θα πρέπει να συντηρηθεί η υπάρχουσα γέφυρα διότι από την κατασκευή της έως σήμερα είναι πιθανό να υπάρχει πρόβλημα στα ελάσματα, τα οποία είναι απλός σίδηρος. Αυτό το έχει επισημάνει ο κατασκευαστής και γι’ αυτό πλέον το επιτρεπόμενο όριο διέλευσης το μειώσαμε στους 20 τόνους. Πρέπει να ανακατασκευαστεί, λοιπόν, και αυτή η γέφυρα και στη συνέχεια να είναι και οι δύο σε χρήση. Η καθεμιά σε διαφορετική κατεύθυνση».
Υπενθυμίζουμε ότι το όριο βάρους όταν ο «Τ» ανέδειξε το πρόβλημα είχε περιοριστεί στους 30 τόνους. Σε ερώτηση της εφημερίδας προς τον περιφερειάρχη Ηπείρου για το αν υπήρξε εν τω μεταξύ κάποιος τεχνικός έλεγχος που κατέδειξε πρόβλημα από την έλλειψη συντήρησης, απάντησε: «Όχι, δεν έχουμε τεχνική μελέτη, όμως ο ίδιος ο κατασκευαστής είχε ενημερώσει το υπουργείο για πιθανή διάβρωση των ελασμάτων που δεν ήταν ανοξείδωτα εκείνη την εποχή. Την ενημέρωση αυτή γνώριζε κάποιος στο υπουργείο και την αναζητήσαμε. Θέσαμε, λοιπόν, όριο τους 20 τόνους για να μην έχουμε πρόβλημα μέχρι να ανακατασκευαστεί».
Εις ότι αφορά τη μελέτη για νέα γεφύρωση, ο κ. Καχριμάνης δήλωσε ότι εκπονείται από το γραφείο που είχε αναλάβει στο πρόσφατο παρελθόν την διαπλάτυνση της γέφυρας Αννίνου ποταμού, στα όρια Κομποτίου – Συκούλας. Δηλαδή την έως τότε αποκαλούμενη γέφυρα «θανάτου» λόγω των πολλών δυστυχημάτων που είχαν προκληθεί εκεί. Σε κάθε περίπτωση το ρεπορτάζ του «Τ» επιβεβαιώθηκε στο ακέραιο, καθόσον, μεταξύ άλλων, επισημαίνονταν και η δήλωση του μελετητή και επιβλέποντα κατασκευής το 1959 Θεοδόση Τάσιου, πολιτικού μηχανικού μετέπειτα ακαδημαϊκού και συγγραφέα, όταν βρέθηκε στην Άρτα ότι απαιτείται ανακατασκευή διότι έχει παρέλθει ο χρόνος αντοχής.
Πάντως η όποια παρέμβαση απαιτεί πλέον γοργά βήματα διότι… ο θρύλος του Γεφυριού την ακολουθεί στους αιώνες!