Tο πρόβλημα είναι μείζον και υπαρκτό. Η Άρτα δεν αποτελεί εξαίρεση και οι πολίτες της στενάζουν για την κάλυψη των υπέρογκων αυξήσεων που ανεξαιρέτως βλέπουν στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος είτε είναι συμβεβλημένοι με την ΔΕΗ είτε με άλλους παρόχους.


Το τελευταίο διάστημα καθημερινά μάρτυρας παραπόνων για την υφιστάμενη κατάσταση γίνεται και ο «Ταχυδρόμος» στον οποίο φτάνουν διαμαρτυρίες Αρτινών πολιτών για τους φουσκωμένους λογαριασμούς που αφορούν επαγγελματικούς χώρους και νοικοκυριά. Ταυτόχρονα δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στο νομό μας όπου συνεργεία προχωρούν σε διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ύστερα από σχετικές εντολές που λαμβάνει από το κέντρο προς την περιφέρεια ο ΔΕΔΗΕ.
Είναι αλήθεια ότι η συγκέντρωση αναλυτικών στοιχείων ώστε να καταγραφεί η εικόνα στην περιοχή μας αποτέλεσε έναν…Γολγοθά, καθότι απαιτήθηκαν πάνω από τρεις ώρες επικοινωνιών προκειμένου να καταγραφεί μια πιο αναλυτική όσο και επίσημη εικόνα. Αυτό παρά το…γαϊτανάκι τηλεφωνημάτων που εκτυλίχθηκε σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο, δεν κατέστη δυνατό στο βαθμό που θα επέτρεπε την παρουσίαση περισσότερο αναλυτικών στοιχείων. Ωστόσο έγκυρες πηγές μάς μεταφέρουν ότι στην περιοχή μας οι εντολές που κατά το τελευταίο διάστημα φτάνουν για διακοπές ηλεκτρικής παροχής ανέρχονται κατά μέσο όρο στις 20 με 25 ημερησίως.
Την ίδια στιγμή ουρά αναμονής σχηματίζεται στο τοπικό κατάστημα της ΔΕΗ από πολίτες που σπεύδουν να προβούν σε ρυθμίσεις του ποσού των λογαριασμών ρεύματος που λαμβάνουν, καθότι είναι πολλές οι περιπτώσεις εκείνες που το εισόδημά τους δεν επαρκεί για να ανταποκριθούν.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά συνταξιούχου κυρίας, η οποία φτάνοντας στα γραφεία της εφημερίδας μας, επισήμανε: «Είχα δυο ώρες σήμερα στην ουρά για να κάνω ρύθμιση. Σας το λέω για να το γνωρίζετε…Ένιωθα άσχημα όταν ξεκίνησα να πάω, όμως είδα ότι δεν είμαι μόνο εγώ σ’ αυτή τη θέση. Η σύνταξή μου δεν φτάνει για να πληρώσω τον λογαριασμό που μου ήρθε όχι διπλάσιος αλλά σχεδόν τριπλάσιος αυτή τη φορά. Τι θα κάνω αν έρθει έτσι και ο επόμενος;».
Σε άλλη περίπτωση ζευγάρι συνταξιούχων, μάς μετέφερε ότι πριν από ενάμιση χρόνο περίπου προχώρησε σε σύμβαση με άλλον ιδιώτη πάροχο προκειμένου να εξασφαλίσει μια καλύτερη τιμή στο ρεύμα του σπιτιού του. «Μέχρι πριν μερικούς μήνες τα πράγματα κυλούσαν ομαλά. Ο τελευταίος λογαριασμός όμως έφτασε και μας έπιασε …κόλπος. Το ποσό που αναγράφονταν ήταν 900 ευρώ! Σχεδιάζαμε να προβούμε σε ρύθμιση, όμως αυτή τη φορά φρόντισε να καλύψει το ποσό ο γιός μας από την Αθήνα. Αυτό όμως δεν είναι λύση…».
Εξαίρεση, βέβαια, δεν αποτελούν οι επαγγελματίες. Σε φροντιστήριο της πόλης με τον συνήθη λογαριασμό να κυμαίνεται από 320 έως το ανώτερο 350 ευρώ, σε περιόδους με υψηλή χρήση κλιματιστικών (θέρμανση ή ψύξη), ο πιο πρόσφατος έφτασε και ανέγραφε 1.500 ευρώ!
Ο ιδιοκτήτης επισήμανε προς τον «Τ»: «Δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε ως άνθρωποι, ιδιώτες ή επαγγελματίες, με αυτή την κατάσταση. Και να ξέρετε ότι η κατανάλωση σε εμάς φέτος είναι μικρότερη από κάθε άλλη χρονιά. Κι αυτό διότι λόγω της πανδημίας και των μέτρων, απαγορεύεται να θέσουμε σε λειτουργία τα κλιματιστικά. Το μάθημα πρέπει και γίνεται με ανοιχτά παράθυρα για την προστασία από την μετάδοση του ιού. Οπότε μιλάμε για την κατανάλωση μιας λάμπας και του υπολογιστή. Πέραν τούτου ουδέν. Και σας ρωτώ: Αν αργότερα επιτραπεί και λειτουργήσουμε κλιματιστικά, τι θα γίνει;».
Άλλος φίλος αναγνώστης έθεσε το θέμα και σε μια ακόμα πλην όμως πολύ σοβαρή διάσταση. «Ήρθε ο προηγούμενος λογαριασμός, πήγα και έκανα ρύθμιση 20 δόσεων. Ήρθε ο καινούργιος και θα σπεύσω να κάνω ξανά ρύθμιση….αλλά στο τέλος τι θα γίνει; Δεν θα προλαβαίνω να πληρώνω τις δόσεις…».
Καλά γνωρίζοντες το θέμα, επισήμαναν στον «Τ» ότι αυτό αποτελεί ένα μείζον ζήτημα. «Όλες αυτές οι ρυθμίσεις δεν θα μπορέσουν να αντέξουν για πολύ αν δεν υπάρξουν άμεσα δραστικά μέτρα σε κεντρικό επίπεδο για την μείωση του κόστους ενέργειας στον καταναλωτή. Θα έρθουν όλα μαζί και θα σκάσουν στο τέλος, δημιουργώντας μια νέα μεγάλη ομάδα χρεωμένων Ελλήνων πολιτών, αυτή τη φορά στις εταιρείες ενέργειας».
Ανάμεσα στις πολλές επικοινωνίες του «Τ», στην προσπάθεια να αντληθούν στοιχεία, ήταν και η Διεύθυνση Ηλεκτρικής Ενέργειας του υπουργείου Ενέργειας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και συγκεκριμένα το τμήμα προμηθειών και προστασίας καταναλωτή. Από αυτή την πλευρά επισημάνθηκε η ίδια ακριβώς ανησυχία, δηλαδή αν θα μπορέσουν να εκπληρωθούν όλοι αυτοί οι διακανονισμοί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Επιπροσθέτως, βέβαια, επισημάνθηκε ότι οι περισσότερες διακοπές από τις 26.500 που έχουν ξεκινήσει σ’ όλη τη χώρα, αφορούν σε εξοχικές κατοικίες, αποθήκες ή κατοικίες που παραμένουν κλειστές το περισσότερο διάστημα του χρόνου. Ανάμεσα σ’ αυτές όμως υπάρχουν και εκείνες που αφορούν σε νοικοκυριά που δεν μπορούν να ανταποκριθούν και προκειμένου να γλιτώσουν την διακοπή σπεύδουν για ρυθμίσεις, κερδίζοντας δηλαδή στην ουσία χρόνο. Το θέμα είναι για πόσο;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ