Στον Αρτινό καθηγητή φυσικής, Βασίλειο Δρούγα (φωτο), απενεμήθη για το 2020-2021 το διεθνές βραβείο Καινοτόμου Εκπαιδευτικού.
Η διάκριση ήρθε από τον διεθνή Οργανισμό International Institute of Organized Reserash που ασχολείται με ακαδημαϊκά και ερευνητικά προγράμματα για την εκπαίδευση σε διεθνές επίπεδο, με έδρα την Ινδία.
Ο διεθνής Οργανισμός εξετάζει την ερευνητική και εκπαιδευτική πορεία των υποψηφίων επιστημόνων απ’ όλο τον κόσμο και μετά από πρόταση των μελών της Ακαδημίας καθορίζεται η λίστα των υποψηφίων.
Λαμβάνεται υπόψη το εκπαιδευτικό έργο, η καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία, η ερευνητική εμπειρία, το συγγραφικό έργο, καθώς επίσης η συμμετοχή και οι διακρίσεις των επιστημόνων από άλλους διεθνείς οργανισμούς που σχετίζονται με την έρευνα και την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα οι υποψήφιοι πρέπει να είναι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, με ανώτερες σπουδές και να αποδεικνύουν επίσημα την δραστηριότητά τους σε καινοτόμες ιδέες και πρακτικές στην εκπαίδευση.
Τον τίτλο του διεθνούς καινοτόμου εκπαιδευτικού (International Innovative Educator), ο συμπατριώτης μας, κ. Δρούγας, κέρδισε με αφορμή τα τρισδιάστατα εκπαιδευτικά μοντέλα που δημιουργεί και παρουσιάζει, ώστε να γίνεται το μάθημα της επιστήμης του κατανοητό στους μαθητές.
Όπως επεσήμανε προς τον «Τ», έχει γράψει περισσότερα από 30 βιβλία, εκ των οποίων αρκετά παιδικά, με σκοπό την κατανόηση της επιστήμης της φυσικής, αποσπώντας διεθνή βραβεία σε διαγωνισμούς. Παράλληλα έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 150 ερευνητικές εργασίες και άρθρα διεθνώς. Ερευνητικές εργασίες του παρουσίασε και σε παγκόσμια συνέδρια, πολλές από τις οποίες έχουν διακριθεί.
Ο ίδιος δημιούργησε αρκετά επιτραπέζια εκπαιδευτικά-επιστημονικά παιχνίδια Φυσικής, Μαθηματικών και Χημείας, με σκοπό την εμπέδωση της γνώσης από τους μαθητές.
«Τα τελευταία χρόνια-όπως εξήγησε- ασχολούμαι με τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας για μαθητές σχολείων με έμφαση στην εφαρμογή της νευροεπιστήμης που αφορά την φυσιολογία της μάθησης, εφαρμόζοντας συνάμα πρωτότυπες μεθόδους παρουσίασης της επιστήμης στους μαθητές μέσω πραγματικών τρισδιάστατων εκπαιδευτικών μοντέλων».
Ποιος είναι: Ο Βασίλης Δρούγας είναι πτυχιούχος φυσικός του Τμήματος Φυσικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, από το οποίο κατέχει μάστερ με βαθμό «άριστα» στην έρευνα και τη διδακτική της Φυσικής και διδακτορικό με «άριστα» στην Εργοφυσιολογία στην Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Σήμερα μάς επισημαίνει ότι ολοκληρώνει το νέο του διδακτορικό δίπλωμα στο Παιδαγωγικό Τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του ίδιου Πανεπιστημίου, όπου μελετά καινοτόμες μεθόδους προσέγγισης των φυσικών νόμων και φαινομένων για την εκπαίδευση.
Υπήρξε επί 17 χρόνια καθηγητής στο ΤΕΙ Ηπείρου και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και σήμερα διδάσκει στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο ΤΕΙ Ηπείρου δημιούργησε το Βιωματικό Εργαστήριο και Μουσείο Τηλεπικοινωνιών που έχουν επισκεφθεί περισσότεροι από 1.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί απ’ όλη την Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια μελετά τη νευροφυσιολογία στην εκπαίδευση και τη μάθηση με σκοπό την διερεύνηση και αξιολόγηση μεθόδων για την εφαρμογή της.