Ως φυσικό επακόλουθο χαρακτηρίζουν το… λουκέτο στη ΔΟΥ (Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία) Άρτας οι εργαζόμενοι αν δεν ενισχυθεί άμεσα με προσωπικό.

Ρεπορτάζ: Βίκυ Καινούργιου

Το καμπανάκι του κινδύνου από το ενδεχόμενο ο νομός να χάσει τη μια και μοναδική Οικονομική Υπηρεσία που διαθέτει, κρούουν οι εργαζόμενοι. Τα υπομνήματα διαμαρτυρίας έχουν διαβιβάσει προσφάτως σε όλους τους φορείς της Άρτας καθώς και στους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους της.
Αν και όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία το πρόβλημα λειτουργίας της τοπικής Εφορίας είναι ήδη υπαρκτό από την έλλειψη προσωπικού, εντούτοις μόνο οι τρεις βουλευτές έδειξαν ενδιαφέρον να ενημερωθούν για τα προβλήματα, ενώ, όπως μας σημειώθηκε από πλευράς εργαζομένων, οι φορείς του τόπου δεν προέβησαν σε καμία σχετική κίνηση. Μεταξύ αυτών σχετικό υπόμνημα διαβιβάστηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Άρτας, στους Δήμους του νομού, στο Επιμελητήριο και σε άλλους φορείς που η δραστηριότητά τους εμπλέκεται με την αντίστοιχη εξυπηρέτηση από την ΔΟΥ.
Ο «Τ» προκειμένου να δώσει την ακριβή εικόνα του προβλήματος, επεδίωξε την συγκέντρωση όλων των στοιχείων που διέπουν την λειτουργία της τοπικής Υπηρεσίας σήμερα. Σύμφωνα μ’ αυτά στη ΔΟΥ Άρτας που όταν ο τότε υφυπουργός Οικονομικών στην κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή, Αντώνης Μπέζας, εγκαινίαζε το νέο νοικιασμένο κτίριο επί της περιφερειακής οδού, εργάζονταν 85 άτομα, σήμερα εργάζονται μόλις 44 και τον επόμενο μήνα θα μείνουν μόνο 30, ενώ 14 εργαζόμενοι θα βγουν σε σύνταξη τέλος του 2020.
Ως εκ τούτου από την αρχή του νέου έτους η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία που εξυπηρετεί όλο το νομό και περιοχές γύρω απ’ αυτόν, δηλαδή πάνω από 85.000 πληθυσμό, θα πρέπει να το κάνει με 21 άτομα. Τόσοι θα είναι οι εργαζόμενοι που θα απομείνουν σ’ όλα τα τμήματα της Υπηρεσίας, καθώς από τα 30 άτομα οι τρεις είναι κλητήρες, οι τρεις καθαρίστριες και επιπροσθέτως τρεις βρίσκονται σε αναρρωτική άδεια (ουσιαστικής και απολύτου ανάγκης).
Οι εργαζόμενοι της τοπικής Εφορίας εξηγούν πως είναι ηλίου φαεινότερον ότι μια ΔΟΥ του μεγέθους της Άρτας είναι αδύνατο να λειτουργήσει επαρκώς όλα τα τμήματά της με 21 υπαλλήλους! Παράλληλα, έχοντας «πικρή πείρα» από την μετακίνηση το 2014 των δύο νευραλγικών τμημάτων, Δικαστικού και Ελέγχου, στην Πρέβεζα, συνεκτιμούν πως το επόμενο βήμα για την Εφορία Άρτας θα είναι η απόλυτη συρρίκνωση εργασιών και ως εκ τούτου η κατάργησή της.
Εξάλλου, στο προσωπικό που θα απομείνει εν ενεργεία από την 1η Ιανουαρίου 2021, μόλις δύο άτομα βρίσκονται σε ηλικία κάτω των 50 ετών, ενώ ο μέσος όρος θα κυμαίνεται πάνω από τα 60 έτη. Τουτέστιν, πολύ σύντομα, ακόμη και εντός του 2021 θεωρείται βέβαιο πως ένας μεγάλος αριθμός ίσως οδηγηθεί στη σύνταξη.
«Σήμερα σε μια ΔΟΥ με διπλάσιο κύκλο εργασιών ως προς τα οικονομικά δεδομένα, σε αντιστοιχία με την ΔΟΥ Πρέβεζας, υπάρχουν τμήματα που δεν στελεχώνονται από κανέναν υπάλληλο, έχοντας όλοι βγει σε σύνταξη. Υπάρχουν ακόμα άλλα που στο παρελθόν στελεχώνονταν από τέσσερις και πέντε υπαλλήλους, οι οποίοι γνώριζαν το αντικείμενο και διέθεταν εμπειρία, και στα οποία σήμερα έχει απομείνει ένας ή το πολύ δύο υπάλληλοι» εξηγούν όσοι έχουν πλήρη εικόνα της υπηρεσίας.
Όταν ρωτούμε γιατί το… λουκέτο θεωρείται φυσικό επακόλουθο, η απάντηση είναι απλή και άμεση: «Περιοριζόμαστε, μεγαλώνουμε, γερνάμε και… κλείνουμε!». Όπως συμβαίνει, άλλωστε, σε κάθε δουλειά, αν το… νέο αίμα δεν εμπλουτίσει την υπηρεσία άμεσα ώστε οι εργαζόμενοι με εμπειρία να δώσουν την βασική εκπαίδευση και γνώση πριν αποχωρήσουν με σύνταξη, τότε η συνέχεια θα καταστεί δύσκολη.
Παράλληλα, εκείνο που ίσως δεν γνωρίζουν και δεν συνυπολογίζουν στις αποφάσεις τους όσοι επιτρέπουν να αποψιλώνεται από δυναμικό η τοπική Υπηρεσία, είναι ότι η Εφορία Άρτας δέχεται και καταχωρεί ημερησίως περί τις 20 δηλώσεις κεφαλαίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here